[Epitesz-barkacs] teljes kepernyo

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2014. Júl. 24., Cs, 15:55:54 CEST

Szia Józsi!

2014. július 24. 15:16 jhidvegi írta, <jhidvegi at gmail.com>:

> Varga Tibor wrote:
>
>  Vagy lent a tálcára kell jobb egérgombbal kattintani és ott
>>

> Ilyet már játszottam régen is. Ha a proci 100%-on van, az azt szokta
> eredményezni, hogy a videó akadozva, ugrálva játszódik le. De megjelent
> mindenképpen teljes képernyőn is. Tényleg gyenge a processzor, de ettől még
> vinnie kéne a teljes képernyőt, főleg, hogy ez egy relatíve új jelenség.

Az csak egy paraméter, hogy teljes képernyős a videó.
A videó felbontása sokkal fontosabb, mert a processzor, a videokártya
processzora több képponttal többet kénytelen dolgozni.

> Viszont érdekes módon ahogy írtam is, az RTL videói silverlight
> segédprogrammal vagy hogy kell ezt írni, vannak lejátszva, és az tök
> folyanatos, a szájmozgás szinkronban van a hanggal, szóval ott nincs gond.

A kereskedelmi tévék Magyarországon nem sugároznak HD minőségben, mert
akkor többet kellene fizetni az Antenna Hungáriának. Legalábbis én nem
tudok ilyen tévéről.
Emiatt, feltételezem, hogy a saját web oldalukra feltett filmjeik
felbontása sem jobb, mint amit sugároznak.
A Youtube-on viszont már sok HD minőségű filmet lehet találni.

> (Max az történik, hogy ha hosszú az anyag, mondjuk 1 órás, akkor közben
> néha megáll, kiírja középre, hogy buffering, aztán újra megy tovább néhány
> másodperc múlva, de onnantól megint jó.

Ezt a géped és a web oldal közötti internet vonal sávszélessége okozza.
Legtöbbször a közvetlen szolgáltatódnál, vagy közte és a Te géped közötti
alacsony átviteli sebesség.
De lehet akár az RTL weboldalának a túlterheltsége is, ha onnan töltőd le,
amit nézel.
Ugyanis az amin nézed, néhány másodpercnyit, néhány percnyit betölt egy
átmeneti tárba (buffer) és onnan nézed. Így a kisebb, 1-2 másodperces
átviteli megakadásokat nem veszed észre.
Más ez a megakadás és más az, amikor a gépeden a videokártyán akadozik.
Azt, hogy mennyi van a bufferben, azt sokszor alul egy szürke sáv jelzi,
ott, ahol azt is látod, hogy éppen hol tart a
vetítéssel a programod.

Az, hogy néhány hete még jó volt, és most nem, azt okozhatja egy olyan
frissítés, amit akkor raktál fel.
Vagy egy víruskereső, vagy bármi, ami akkor kezdett futni a háttérben és
fglalja a géped erőforrásait.
Vagy akkor frissült egy erőforrás igényesebb verzióra.

De ez, az én feltételezésem. A 100% processzor kihasználtság utal erre és
az, hogy kicsi méretben megy a film.
Lehet olyan ok is, amire én nem gondolok.

Üdv. Tibi