[Epitesz-barkacs] vízvezeték magasan

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Nov. 21., P, 17:13:22 CET

Pataki István wrote:

> Másik lehetőség a félkemény rézcső, keményforrasztással. Egyszerű
> szerelés, de két (két és fél?) méterenként forrasztás, idomok a
> fordulókban és a kerüléseknél, minden toldásnál hibalehetőség.

Kérdés: honnan hova menne a víz?

Ha a konyába a fürdőszobából, akkor nem kell nagy vízáram. Tehát nem biztos,
hogy a szokványos 16-os vagy ilyesmi cső indokolt, bár azt szeretik mindenütt
szerelni.

Javaslatom ezzel szemben: méterben kapható 10 vagy 12mm külső átmérőjű rézcső,
könnyen hajlítható, 1mm falvastagságú. Úgy vezetheted, mint az áramot (kis
túlzással), és bőven-bőven elég víz fog jönni. Ráadásul a kis belső átmérő miatt
a melegvíz másodperc nagyságrendű idő alatt ér oda.

A fittingekkel nem tudom, ma mi az ábra, de meglepne, ha nem lenne megoldható.
Mármint az egyes csövek két végén, mert közbülső helyeken nem kellene kötésnek
lennie sehol. Kis túlzással a falba is szinte bekarcolható. :-)