[Epitesz-barkacs] hasznalatbaveteli engedely

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2014. Okt. 19., V, 06:43:08 CEST

Kormos Imre <imre.kormos at gmail.com> írta, 2014. 10. 19.:
> Sziasztok,
>
> Olvasgattam mostanában az energiatakarékossági pályázati kiírásokat és ott
> láttam, hogy pályázni csak x évnél régebbi használatbavételi engedéllyel
> lehet.

pl. földhivatalnál "épületfeltüntetési vázrajz" alapján rajzolják a térképre,
amikor már az építési  hatóság átvette az épületet

a)  tehát bemenni az építési hatósághoz, hogy a házikó építési terveiről
van-e nekik példányuk, ill. melyik hatóság tárolja a nagyon régieket

(a régebbieket a fővárosban egy tervtárban tárolják)
pl. budapest fővárosi levéltára
pl. A fővárosban az 1873-as városegyesítéstől a 2006. évig
engedélyezett építkezésekre vonatkozó tervek és iratok. Az állomány
nem hiánytalan, teljes mértékben hiányoznak a külső kerületek
(XV-XXIII) 1950 előtti tervei.

tehát pl. nekem sincs a mostani, kb 1935-ben épült pestimrei házikómról
de pl. bp. üllői út-futó utca sarkán 1956-ban szétlőtt ecetgyár rajzai
 meg voltak, de az 1959-ben a helyére épült első OTP társasház építési
terveinek nyoma sincs

a terv rajzain az akkori hatóságok iktatószámai is meg szoktak lenni

párezer forintért biztosan kimásolják, vagy iratbetekintés címén kifényképezed

b) ha nyomtalan, akkor a helyi építési hatóságnál elindítanék egy
ügyet, hogy az öreg
épület legutoljára fellelhető használatbavételi eng.-ről adjanak
másolatot, vagy nyilatkozzanak, hogy VÉLELMEZZÉK mióta van
használatban.

szóval valami részinformációk alapján építéshatósági papírost szerezni

szóval a használatbavételt vélelmező építési határozat lesz a kezedben
egy bizonyíték