[Epitesz-barkacs] Balta

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Okt. 20., H, 04:18:55 CEST

Acs Gabor wrote:

> [...]

Én anno 2-3 ujjnyi vastagra vágtam a fákat, csak keveset vékonyabbra.
Volt az az ún. tükeralágyújtós, vagy papír"strigulák".
A cserépkályhában csináltam egy hídszerű alakzatot, azaz két vastagabb
kétoldalt, keresztbe meg több vékony áthidalóan, arra megint hosszába a többit.

A híd alá vagy a tükeralágyújtós került, vagy újságpapír "striguláka", vagyis
összecsavart újságpapírt dugdostunk alá folyamatosan. Elég hamar meggyulladt a
rakás, aztán mehetett rá pár vastagabb, végül a németbrikett.