[Epitesz-barkacs] Balta

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Okt. 20., H, 11:42:12 CEST

Acs Gabor wrote:
> Köszi, ez fontos információ, mert pont ez volt a sejtésem, hogy hosszú
> munkára kisebb balta kéne, mert nem fogom bírni

Nem biztos, hogy ez jó következtetés, mert nem mindegy, hogy valaki jár-e
valamit sportolni, ami a kezét is érinti, vagy abszolút nem. Ezért írtam le a
nagylapátos történetet.

Szóval lehet, hogy ha egy összesen 1 kiló körülit választasz, akkor elsőre talán
lesz az alkarod felső részén (emelőizmok) valami izomláz, de ha gyakran
használod, akkor simán csak megerősödik ez az izomcsoport és kész. Már, ha
egyáltalán van erre szükség, mert ha gyakran csinálsz edzőteremben olyan
mozdulatokat, amik hasonló erőt igényelnek, akkor pont jó lehet.

Fel kell emelni, meg kell lóbálni, elsőre is lehet talán érezni, mit mennyire
terhel.
Tényleg nem muszáj fiskarst venni, de ebben tőlem nincs jó tipp.
A bevonatokban nem hiszek. Marha nagy az igénybevétel, bármilyen bevonat úgy jön
le idővel az acélról, mintha sose lett volna ott, hacsaknem fémbevonat. De
akármilyen bevonat az élezést lehetetlenné teszi.

Surlódásilag talán a legjobb a keménykróm nagyon sima felületre, az valszeg nem
jön le, és olyan kemény, hogy még üveggel se lehet megkarcolni, de olyan baltát
még nem láttam.