[Epitesz-barkacs] Játszótér, pedig nem

Acs Gabor levlista at e8e.eu
2015. Ápr. 10., P, 10:51:25 CEST

Sziasztok!

Egy ideje már téma, hogy kéne nekem egy kerti tároló, de nem tetszenek
azok a faházak, amiket általában venni lehet, és eléggé drágák is ahhoz
képest, amit tudnak.

Most építették át nálunk a játszóteret, és megtetszett a rendszer
egyszerűsége, csináltam egy fényképet egy jellegzetes részről:
http://kepfeltoltes.hu/150409/DSC_0629_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezek a játszóterek nagyon sokáig bírják a gyűrődést, pedig nem csak ott
állnak, hanem nyúzzák állandóan, adott esetben jó nagy terhelésnek
vannak kitéve. A formavilága sem rossz.
A konstrukció egyszerűnek tűnik. rögtön az alapozásnál kezdeném, ezek
valamilyen rudakon, vagy cölöpökön állnak.

Azon gondolkoztam, építenék mindenféle gerendákból egy ilyen valamit,
amire fel lehetne mászni, ha valakinek olyan kedve van, alá lehetne
feküdni nap ellen, vagy ráfeküdni napozni, lenne olyan box benne, amiben
nyáron aludni is lehet, meg olyan, ami alacsonyabban van, és tároló.
Mindez tök színes, érdekes formájú, bővíthető, és hivatalosan nem épület
lenne. A javítása is egyszerű, és a fő szerkezet sokkal tartósabb lenne,
mint az áruházi faházak. Ugyanilyenből pillanatok alatt lehetne
zuhanyzót és budit is alakítani.

Szerintem ezek tök jól mutatnak:
https://picasaweb.google.com/106672585587485217490/Finno#5636584019220340530
https://picasaweb.google.com/106672585587485217490/Finno#5636892576680852482
https://picasaweb.google.com/106672585587485217490/Finno#6016203047500359890

Mi lehet szerintetek a hátulütője? Ki kéne alakítani egy saját szabványt
olyan gerendákból, amit általában kapni lehet a fatelepen, valahol venni
ilyen sarokvasakat, és valami szép szín-rendszert kigondolni.

Vajon milyen lehet az alapozásuk? Alul egy fém rúddal indul, arra
illeszkedik az első fagerenda. Ez csak egy cölöp, amit bevernek a
földbe, vagy kell neki egy beton golyó valahol a föld alatt, vagy valami
komolyabb alapozás?

--

Gábor