[Epitesz-barkacs] Deszka fal

Karoly Kovacs koka55 at gmx.at
2015. Ápr. 26., V, 21:53:52 CEST

Acs Gabor wrote:
> Ez amit írsz eléggé rovarproblémás megoldásnak tűnik.

Nálunk az is.
Erről pár éve olvastam valahol, hogy sajnos, a mi éghajlati
körülményeink közt a faházak nem túl sokáig élnek, pont a rovarok miatt.
Az a helyzet ugyanis, hogy ahol a faházaknak (és itt most komoly
lakóházakra is értem) évszázados, sőt évezredes kultúrája van, ott a
miénknél szélsőségesebb éghajlati viszonyok miatt a kártevők a téli nagy
hideget nem vészelik át.
Mifelénk nincs elég hideg ehhez. A rovarok befészkelnek a faház külső
rétege alá (ld. a Vajk által vázolt technológiát), ott vígan átvészelik
a telet, közben, ha már ilyen jó helyük van, lakmároznak is a fából.
Ezért szoktam azon is mosolyogni, amikor ilyen-olyan kanadai, finn, meg
a fene tudja, milyen technológiával hirdetnek-építenek fa szerkezetű
családi házakat Magyarországon. Hiába a szuper technológia, ha a
körülmények nem kedveznek a faházaknak.
Jut eszembe: idén sem sok jóra számíthatunk a (kis)kertekben az enyhe
tél miatt. Immár a második enyhe telünk volt egymás után, a kártevők
életben maradtak, nagy gond lesz! (És akkor még nem beszéltem a
szúnyogokról, kullancsokról, stb.)

Károly