[Epitesz-barkacs] budi

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Aug. 9., V, 14:50:05 CEST

Acs Gabor wrote:

> HJózsi a PUR habos megoldásra esküszik, de nála jó kis sziklás talaj
> van.

Nem esküszök én semmire, de ez egy egész olcsó módi. Sima, tömör taljaban is
működik. Biztos vagyok benne, hogy jóval olcsóbb, mint a talajcsavaros megoldás,
ha az tényleg annyiba kerül. Cserébe viszont kell valami eszköz a talajba
fúráshoz. Abba aztán beragaszthatsz betonacélt, csövet, falécet, ami csak akad,
és megfelel.

Amiben biztos vagyok: hogy a levert karónál lényegesen erősebb kötést ad, bármi
is legyen az, ami bele van a talajba küldve. Ráadásul pl a fa karót védi is a
nedvességtől, szóval kevésbé akar majd elrohadni.

Ha puha a talaj, az is lehet, hogy nem fúrni kell, hanem leverni valamit, amit
valami segédeszközzel ki lehet húzni a lyukból, és az így keletkezett lyukba
ragasztani, amit kell.

Más:
Én régebben kénytelen voltam budit építeni, de nem gondoltam egy pillantig se
rá, hogy le kéne cövekelni. Fogtam egy hordót, annak ástam egy gödröt, amibe a
nyitott felével lefelé beleállítottam, a zárt felébe vágtam olyan lyukat, ami
pont kell, került rá normál wc-deszka. Aztán körbeépítettem mindenféle
szedett-vedett faanyaggal, ami adódott. Valamiért fel se merült bennem, hogy egy
vihar fel is dönthette volna az egészet. Nem döntötte fel.

Ellenben kb 4 év előtt betelt túlságosan, mellette ásni kellett egy keskeny, de
mély gödröt, amit aztán oldalról átlyukasztottam a hordó alatti térbe. Na ez
nagyon kellemetlen meló volt, de sikerült, és a xar némi tuszkolás :-) által
zömmel átkerült az új gödörbe.

Szóval előre találd ki, mennyi időre kell, és annak megfelelő legyen a
tárolókapacitása. :-)

De ha adhatok tanácsot: nem kell egyáltalán budi, lehet kapni sokféle mobilwc-t.
Aztán meg kell találni a módját annak, hogy az alsó, zárt részét hova ürítgeted,
hogy öblíted ki. Egy ilyen mobilwc még lakótérben is használható, nem lesz tőle
egyáltalán szarszag sem. Nagyon ötletesen vannak kitalálva. Az enyém (a betegség
idejére vettem) kb 20 literes alsó befogadóképességű, kb ugyanekkora az
öblítőtartálya felül. Tehát képes körbemosni magát manuális pumpaféleséggel, és
légmentesen zárható az alsó fele egy reteszfélével. Itt használtam az ágyamtól 2
méterre. Egy mozdulattal levehető a felső része, az alsó meg mint egy zárt
kanna, vihető ürítésre, kiöblítésre. A felső része is hasonló, nagy szájú
beöntőnyílása van, ahova a tiszta öblítővizet lehet tölteni. Rendes wc-ülőke meg
fedél is van rajta. Sajnos csak elég kis méretűeket találtam, ebből amit vettem,
az is talán egy 50 kilós alacsony nőnek lenne megfelelő, de végül kialakult a
technika, ahogy használtam.

Lakókocsikhoz találták ki ezeket. Lehet, hogy neked sikerül nagyobbat, rendes
felnőtt méretű ülőkéset is találnod. Ha ez, ami nekem van, arányosan nagyobb
lenne, akkor persze a tartályai nem 20, hanem kb 30 literesek lennének. De hát
nincs az sehol előírva, hogy csurig kell xarni, meg öblítővizzel is csurig kell
tölteni. Maga az üres műanyag meg pár kiló csak.

Ha meg mégis budi, akkor is tök megfelelő lenne egy ilyennek a beépítése úgy,
hogy nem emeled ki egyáltalán, hanem az alsó részt kilyukasztod, hogy a gödörbe
legyen pottyantva, de megmaradna a bűzzáró retesz és az öblítőtartály. Ez azért
nem ugyanaz, mint egy wc-öblítő, amitől nagyon hamar megtelne egy gödör, hanem
amikor húzogatom a pumpát, csak pár deci vízzel mossa körül a műanyag
kagylórészt, de úgy van kitalálva, hogy elég jól levisz mindent. A kialakítása
is olyan, hogy az ember eleve leginkább a lyukba pottyant.