[Epitesz-barkacs] Hangszigetelés gipszkarton falba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 6., K, 18:35:13 CET

Karoly Kovacs wrote:
> Mi anno négyen csináltuk a ferde felületeken: három haverom tartotta a
> lapot, én csavaroztam. Ketten alul kézzel ill. oldalt, a harmadik
> pedig egy tetőléc darabbal felül nyomta oda.

Ez van, amikor van munkaerő. Ha nincs, az ember ügyeskedik, kitalál
segédeszközöket, amik nagyon meghálálják magukat.

Pl amikor egy szinttel feljebb kellett E gerendákat rakni, jött két segítő
családtag. Majdbeszartunk, végül én szálltam ki lumbágóval. Elmentek persze.
Utána, amikor rendbejöttem kitaláltam egy szerkezetet, amivel olyan kényelmessé
és könnyűvé vált a gerendák felhúzása, hogy az egész építkezésen ez volt talán a
legkönnyebb munka. Igaz, hogy kellett hozzá az a már felrakott asszem 2 vagy 3
gerenda, de ha nem lett volna fenn, akkor is kitaláltam volna valamit.

> A vágást ma már én is gyémánttal csinálnám, de akkoriban még dúlt a
> cocilizmus, alig lehetett jó szerszámot vásárolni.

Eeegen, én is pont így voltam. Valamiért lehetett kapni ezt a vídiás tárcsát,
nem volt olcsó. És hát nem volt internet se, ahol meg lehet beszélni a
mikénteket másokkal. :-)

> is csak Pesten, ott is csak egy helyen lehetett kapni, az Engels tér
> környékén volt valami mintabolt. Jut eszembe, hogy nem is 25, hanem
> már 28 éve volt...

Igen, én is valamikor a 80-as évek derekán csináltam a betonipos galériát.
(Ahelyett, hogy a saját kérómon dolgoztam volna.)