[Epitesz-barkacs] Hangszigetelés gipszkarton falba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 6., K, 20:33:20 CET

Vajk Fekete wrote:

> a nuklearis problema nem azzal van hogy direktbe sugarzast kapsz.
> hanem hogy sugarzo anyaggal szennyezodik a ruhad, lakasod, autod, es
> attol kapod kozelrol az aldast. megrosszabb ha szervezeten belulre
> kerul, es onnan sugarozik.

Meg bejut a tüdőbe, mindenhova, értem én, ezért is írtam, hogy idővel mindegy.

> ezert is hivjak sugarfertozenek, mert meg lehet kapni, at lehet adni.

Azért hívják annak, mert ostoba a kifejezés, sugárszennyezésnek kellene nevezni,
és elmondani mindenkinek, hogy is működik.

Viszont itt is ajánlok egy filmet. A jutubon megvan, az a címe, hogy Radioktív
farkasok. A csernobili tiltott szónában élő állatokról, növényekről, elsősorban
persze a farkasokról szól. Meg arról, hogy itt, ahonnan az ember ki van tiltva,
hogy veszi át újra a természet az egész területet, lakóházakat, mindent.
Teljesen úgy tűnik, hogy a még most is a nagyarányú, jól mérhető
sugárszennyezett talaj, növények, a ragadozók prédái... ellenére milyen jól
elvan a természet. Nekem az szűrődött le az egészből, hogy egyáltalán nem biztos
az, hogy a sokkal nagyobb mértékű sugárzás, mint ami most itt a földön az
élőhelyeken jellemző, az annyira életellenes lenne. Lehet, hogy csak az ember
nem bírja a gyűrődést.

Mutatnak elhullott (a farkasok által levadászott) bivajtetem-maradványokat. A
csontokban akkora a stronciumszint, hogy az egyik jelenetnél még a kézzel való
hozzányúlást is veszélyesnek tartják. A farkas pedig megeszi a zömét az
állatnak, és él, szaporodik..., mutattak újszülött almokat is, nem is egyet. Él
ott minden, a rovarok, kisemlősök madarak... Meghökkentő. Még csak az sincs,
hogy óriási, degeneratív növények vagy más lények lennének, nem, mindenki
meglehetősen normális, nem tér el a nemsugárzó hasonló helyek arányaitól sem
semmi.