[Epitesz-barkacs] Hangszigetelés gipszkarton falba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 6., K, 20:57:10 CET

Vajk Fekete wrote:
> vannak olyan cikkek is, amik azt hasonlitjak ossze, hogy az egysejtu
> lebonto cuccok mennyire kevesbe mukodnek ott mint normalis helyen. a
> lombhullato erdokben gyulik fel az avar vastagon, mert a lebomlas
> sokkal lassabb, mert a magas sugarzas miatt az egyebkent gyorsan
> szaporodo egysejtuek lassabbak. egyesek ijesztgetnek hogy ha ez a
> gyulo biomassza netan kigyulladna, akkor az eddig benne felhalmozott
> sugarzo cucc szepen a levegobe kerulne.

Mit mondjak, nem igazán hiszek benne. Nem ezek a képek láthatók, nem erről
mesélnek a filmben. Azt persze elhiszem, hogy ha itt nagy tűz ütne ki, akkor
újra terjedhetne sugárzó anyag szanaszét, csak éppen nem nagyon van ezek szerint
mitől kigyulladnia bárminek is. Relatíve hideg a környék ugye, nagyon zöld
minden, és nincs emberi tevékenység. Talán a villámok tudnának tüzet okozni, de
erről nem volt szó, valszeg ugyanúgy nem jellemző, ahogy a hasonló magasságokban
lévő erdőkben se. Ilyen helyeken erdőtüzeket csaknem mindig emberek okoznak. Az
élő fa valszeg nem gyullad meg egy villámtól, nemde?

Felmerült bennem egy kísérlet lehetősége. Ha vannak egészséges fiatal emberek,
akik hajlandók lennének egy marsutazásra, amiből valszeg először nem lenne
visszatérési lehetőség, akkor lehetne itt is próbálkozni. Pl elsőre idősebb
beteg emberekkel, főleg rákosokkal, hátha valami spéci hatás miatt relatíve nagy
arányban meggyógyulnának. Szerintem lenne jelentkező. De más, akár egészséges
emberek is lehet, hogy jópénzért, a hátrahagyottak (családtagok) életfogytig
tartó bőséges ellátása fejében elvállalnának ittélési kísérleteket. Vagy pl
halálraítéltek vagy életfogytosok, szintén önkéntes alapon az életben hagyás és
a börtönviszonyok elhagyása fejében.

Kertészkedniük kellene a szennyezett földben, és azt enniük, meg hát persze
kapnának kívülről is ezt-azt, és korlátozva lenne a területük is. Meg részt
kellene venniük mindenféle vizsgálatokban. Lehetne korlátozott az idő, de lehet
végleges is, más-más kondíciókkal. Vajon miért nem csinálják? Annyira biztosak
benne, hogy az embernek feltétlenül hamar meg kell halnia ilyen helyen?
Szerintem önkéntes bőven adódna.