[Epitesz-barkacs] kerites online

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 21., H, 23:12:45 CEST

Vajk Fekete wrote:
> jahogy a gabionról beszélsz.

Igen, csak Gábor valszeg kiejtés szerint írta.

> semmi nem készül az örökkévalóságnak. van hozzá doksi, lehet tudni

Úgy lehet, hogy működne.

Régen csináltam tömör betonból támfalféleséget. De ronda dolog történt: a talaj
úgy viselkedik, mint a víz egy medencében, csak a folyás nem igazi folyás,
inkább csak hőfokváltozástól, rezgéstől, víztől történő lassú helyezkedés, de
egy falnak idővel pont olyan nyomással fog nekitámaszkodni, mintha víz lenne.

Ettől aztán a beton támfalam szépen araszolt a szomszéd felé. Kb 1...1,2 méter
volt a szintkülönbség. Végül már egészen durván átdőlt, és egy fa bódé tartotta
középtájon a kb 20 méter hosszú betont.

Az idő telt, ahogy mondod, a szomszéd betegség miatt meghalt, a felesége eladta
az ingatlant. A másik szomszéd elkezdte bontani a fabódét, de nem figyelte meg,
mi az ábra. Amikor elég sikeresen lebontotta a túloldalát, akkor a beton
nyomásától majdnem rádőlt az egész hóbelevanc, valahogy megúszta. A beton hosszú
darabon átdőlt, a bódét nem kellett már bontani. :-)

Újra kellett az egészet csinálnom, de akkorra már voltak ezek a beton
zsalukövek, abból csináltam. Méghozzá úgy, hogy méretes betontappancsokat
kötöttem be ferdén a falba vasalva, és ezek a betontappancsok az innenső oldalon
lettek kb 2méterenként. Olyan alakúak, hogy ha dőlni akarna a kerítés, ezeknek
fel kéne emelkedniük, és marha nagy talajdarabot is fel kéne emelniük.

Azóta béke van, nem mozdul láthatóan. Arra nem vettem a fáradságot, hogy valami
fix ponthoz képest mm-en belüli pontossággal detektáljam az esetleges
elmozdulást.

Most az a helyzet, hogy a másik szomszéd felé van hasonló, csak kevésbé cikis
probléma. Mert itt csak a végén nagy a szintkülönbség, az utca felé menet
csökken. Csak hogy most nem vagyok kerítésépítésre alkalmas állapotban. Egyelőre
a szomszéd földkupaccal megtámasztotta, remélem, jövőre hadrafoghatóbb leszek.

Ebben a témában csillant fel a szemem ennek a gabionnak a láttán.