[Epitesz-barkacs] Tartalék fűtés puffertartállyal

László Szalai szalai.laszlo75 at gmail.com
2016. Dec. 21., Sze, 18:58:01 CET

Hasonlón gondolkoztam én is.

Igazából - elviekben - ugyanazt a térfogatáramot nagyobb nyomással, kisebb
átmérőn is el lehet érni:
alapkérdés, hogy mennyi vízre (mekkora hozamra) van szükség: ha nem kell
brutál sok (pl. kádat tölteni 1 perc alatt), akkor a lehető legvékonyabb
csővel megoldva minimális lesz a veszteség (idő/hő/víz)
Ugye a nyomást nem lehet a végtelenségig növelni, de pl. azt sem szabad
elfelejteni, hogy nagyobb nyomás mellett már más a lambda a víz-cső
között...

Közben láttam, hogy Vajk írta már a vékony csövet: én is erre szavaznék.

üdv,
L.