[Epitesz-barkacs] Fűtés inverteres klímával

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Júl. 21., Cs, 16:55:30 CEST

Hi,

On Thu, Jul 21, 2016 at 4:21 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Rengeteg pénzről regéltél. Ennek egy jelentős részét hőszigetelésbe rakva
> lecsökken a klímaigény 1 db 3,5kW-osra is akár.

Egy darab mindenképp kevés lesz, mert nem lehet egy beltérivel befűteni
négy helyiséget... a legkisebb klíma pedig 2,6kW teljesítményű, ahhoz
képest pedig nem drágább jelentősen a 3,5kW, lásd például:
https://www.fisherklima.hu/professional-sorozat

Egy kicsit lehet nyerni azon, hogy mennyi kültéri legyen... apropó, a
padlást nem fogjuk beépíteni, van annak realitása, hogy a kültéri egységek
(és például a villanybojler is) a padlásra kerülnek? Ha megoldom a
szellőzését a padlásnak, akkor a födém és a tető szigetelése miatt nem lesz
sokkal melegebb vagy hidegebb, mint például az oldalfalon, de talán kicsit
csendesebb és kevésbé van szem előtt.

És akkor nyáron sem kell a hőségtől megdögleni. (Gondolom nem rövid távra
> vetted a házat, és ha egyszer adjaisten sikerül meg is öregednetek, akkor a
> hőséget nagyon szarul fogjátok viselni.)

Számoltam egy kevés hűtéssel is... :)

A hőszivattyús, ezen belül a klímás fűtésről már nem szívesen írok semmit,
> mert
> valszeg elfogult lettem az idők során.

Mennyire van inverteres klíma esetén érezhető légáramlás? Mennyire bírják a
folyamatos üzemet, amikor télen végig kell fűteni hónapokon át?

Neked meg bent van a gáz is, szóval nem biztos, hogy erőltetni kellene az
> azonnali teljes átállást.

Amíg működik a cirko kazán, addig nyilván vésztartaléknak megmarad.

Nekem amúgy is van egy olyan sanda gyanúm, hogy a gáz ilyen mértékű
> támogatása (rzscskkktns) nem tarthat az idők végezetéig, mert akkor egészen
> lepusztul az egész szolgáltatás. Ellenben az várható, hogy az európai
> trendnek megfelelően a megújuló források kihasználása, akár támogatása
> létrejön, ha nem is a jelen ciklusban. Hogy mikor, arra még csak saccolni
> se mernék.

A földgáz biztos nem lesz olcsóbb, mert fogy és nem termelődik... :)

Bye,
Auth Gábor