[Epitesz-barkacs] Fűtés inverteres klímával

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Júl. 21., Cs, 20:05:40 CEST

Gábor Auth wrote:

> Egy darab mindenképp kevés lesz, mert nem lehet egy beltérivel
> befűteni négy helyiséget... a legkisebb klíma pedig 2,6kW
> teljesítményű, ahhoz képest pedig nem drágább jelentősen a 3,5kW,
> lásd például: https://www.fisherklima.hu/professional-sorozat

Nem kevés, ha a ház jól van szigetelve, és a négy helyiség között csinálsz
valami primitív légcserét. Kipróbáltam, jelenleg pl hűtésre 1 klímát használok
két nagy helyiségben, összesen kb 100m2, és elég szar a födém hőszigetelése.
Csak szerén hőfokeltérés van a két rész között.

Meg van egy faház, abban több, kisebb helyiség van, és egy klíma, mindenütt
rendesen meleg vagy hideg van. Télen a lényegesebb, szóval mindenütt meleg van.

> Egy kicsit lehet nyerni azon, hogy mennyi kültéri legyen... apropó, a
> padlást nem fogjuk beépíteni, van annak realitása, hogy a kültéri
> egységek (és például a villanybojler is) a padlásra kerülnek?

A villanybojlerrel nincs gond, de a klímával igen, hacsaknem megoldod az
intenzív légcserét a külvilággal. Pl ha a kimenő levegőt valami nagy
keresztmetszetű légcsatornával kivezeted, akkor a cserepek között, vagy ha zárt,
valami más módon bejuttatod a kinti levegőt. Ennek az lesz a marha nagy előnye,
hogy a klíma a kültéri levegő helyett a födémen átjutott hő által kicsivel
melegebb levegőt fog szívni, ezt fogja lehűteni. Ennek meg lényegesen
alacsonyabb lesz a relatív páratartalma, ezért kevésbé fog lederesedni, jó
esetben soha.

Másképp is lehet fogalmazni: a hulladékhőt, ami átmegy a födémen, azt
szivattyúzod vissza.

> Számoltam egy kevés hűtéssel is... :)

A hőszigeteléssel nem számoltál. Arra is el lehetne költeni 1-2 millát, és máris
szinte sok is lenne még egy klíma is.

> Mennyire van inverteres klíma esetén érezhető légáramlás? Mennyire
> bírják a folyamatos üzemet, amikor télen végig kell fűteni hónapokon
> át?

Sajnos még nincs fűtési tapasztalatom. A légáramlás olyan kicsire is állítható,
hogy jószerivel alig lehet érezni, hallani pláne alig. Mármint ennél az idén
vásárolt, elég olcsó szerkezetnél van így. Nyilván egy drágábbnál még jobbak a
viszonyok.
A hagyományos, neminverteres, kapilláriscsöves klímák nálam -18 fokig voltak
próbálva (ez volt az elmúlt tizenpár év alatt a leghidegebb alkalom),
tökéletesen működtek. Lehet, hogy a COP nem volt 3 se, de nem is lehetett túl
kicsi, mert akkor rohadt hideg lett volna bent.