[Epitesz-barkacs] Fűtés inverteres klímával

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Júl. 21., Cs, 20:23:27 CEST

Hi,

On Thu, Jul 21, 2016 at 8:06 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Nem kevés, ha a ház jól van szigetelve, és a négy helyiség között csinálsz
> valami primitív légcserét. Kipróbáltam, jelenleg pl hűtésre 1 klímát
> használok
> két nagy helyiségben, összesen kb 100m2, és elég szar a födém
> hőszigetelése.
> Csak szerén hőfokeltérés van a két rész között.

Nem szeretnék külön légcserét barkácsolni, amikor van lehetőség arra, hogy
külön hűthető/fűthető legyen a szükségeknek, igényeknek és lehetőségeknek
megfelelően. Annyira nem drága egy-egy 3,5kW klíma.

A villanybojlerrel nincs gond, de a klímával igen, hacsaknem megoldod az
> intenzív légcserét a külvilággal.

Mennyire intenzív kell? A két "tűzfal" könnyűszerkezetes, egyszerűen OSB
lap van rácsavarozva fa merevítőkre, ott tudok szellőzést kialakítani.

Pl ha a kimenő levegőt valami nagy keresztmetszetű légcsatornával
> kivezeted, akkor a cserepek között, vagy ha zárt, valami más módon
> bejuttatod a kinti levegőt.

Van bőven szellőzés, nem zárt a tetőszerkezet.

Ennek az lesz a marha nagy előnye, hogy a klíma a kültéri levegő helyett a
> födémen átjutott hő által kicsivel melegebb levegőt fog szívni, ezt fogja
> lehűteni. Ennek meg lényegesen alacsonyabb lesz a relatív páratartalma,
> ezért kevésbé fog lederesedni, jó esetben soha.

Hmhm... ezen még gondolkodom... tök üres a padlás, érdemes oda tenni
mindenféle épületgépészetet, annyival több hely lesz benn, illetve jobban
néz ki oldalt... :)

A hőszigeteléssel nem számoltál. Arra is el lehetne költeni 1-2 millát, és
> máris
> szinte sok is lenne még egy klíma is.

Van most öt centi, a födém és a lábazat még nincs szigetelve, szerintem
ezekkel kezdem, aztán meglátom, hogy mennyire érdemes a falakra még
szigetelést tenni.

Bye,
Auth Gábor