[Epitesz-barkacs] Fűtés inverteres klímával

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Júl. 21., Cs, 20:31:37 CEST

Gábor Auth wrote:

> Nem szeretnék külön légcserét barkácsolni, amikor van lehetőség arra,
> hogy külön hűthető/fűthető legyen a szükségeknek, igényeknek és
> lehetőségeknek megfelelően. Annyira nem drága egy-egy 3,5kW klíma.

Valóban. Nem baj, ha több van, de azért nem kell ám külön-külön az összes
helyiségbe!
Gondolj abba bele, hogy régen, amikor a házak nem voltak annyira hőszigetelve,
volt a szobában egy kályha, volt valami sparherd vagy hogy kell írni, a
konyhában, esetleg másik szobában is volt valami, jobb esetben közös
cserépkályha két helyiség elválasztó falába építve. Mégis kb az egész lakásban
elvoltak.

Ha jó a hőszig, el se tudod érni, hogy valahol nagyon hideg legyen. Mindenféle
hőcsere nélkül is kb egyforma lesz a hőfok, hacsaknem a helyiségek közé is
erősen hőszigetelt falat raksz, de ilyet miért tenne az ember?

> Mennyire intenzív kell? A két "tűzfal" könnyűszerkezetes, egyszerűen
> OSB lap van rácsavarozva fa merevítőkre, ott tudok szellőzést
> kialakítani.

Én úgy értettem az intenzívet, hogy a klíma kimenő oldaláról az összes levegőt
direktben kivezeted, és ugyanennyi réseken meg akárhol bejön a padlásra. Ez
végülis teljes légcserét jelent. De mégis, ami levegő bejön, jó esetben valahol
máshol, nem a kimenet közeléből, akkor van módja a kültéri által beszívott
levegőnek a födémen átjutó hőtől kicsit felmelegednie. Elég ám 1-2 fok is!

> Van bőven szellőzés, nem zárt a tetőszerkezet.

Na akkor a cserepek között bejövő levegő már bőven elég lesz.

> Hmhm... ezen még gondolkodom... tök üres a padlás, érdemes oda tenni
> mindenféle épületgépészetet, annyival több hely lesz benn, illetve
> jobban néz ki oldalt... :)

Na meg jobban tudod szervizelni, szerelőmagasságban lehet az egész. Meg kell
oldani a vízelvezetést, illetve nagyon hideg télen vastag, többtíz kilós jégtömb
(kis jéghegy) jöhet létre alatta, erre is kéne számítani.

> Van most öt centi, a födém és a lábazat még nincs szigetelve,
> szerintem ezekkel kezdem, aztán meglátom, hogy mennyire érdemes a
> falakra még szigetelést tenni.

A lábazatra is nagyon fontos lenne, és ha ennyi pénzt el szeretnél verni, akkor
mindenütt el kéne jutni a 16 centiig legalább. És hát az ablakokra, ajtókra is
kell gondolni.