[Epitesz-barkacs] Fűtés inverteres klímával

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Júl. 22., P, 13:40:39 CEST

Gábor Auth wrote:

> [...]
> esztétikus rácsot és a kültéri egységet egyszerűen csak belülre
> tenném a padlásra olyan módon, hogy ezen a szellőzőrácson fújja
> kifelé a levegőt. Ha elég közel teszem, akkor még légvezető csövezés
> se kell, ha kicsit messzebb teszem, hogy szerelés miatt mondjuk
> körbejárható legyen, akkor kell egy méternyi fél méteres cső, ami
> kivezeti a levegőt.
>
> Így a padlásról szívná a felmelegítendő vagy lehűtendő levegőt és
> kifelé fújná, kevésbé lenne kitéve az időjárásnak, a napsütésnek,
> könnyebb szerelni, karbantartani és nincs látható helyen. Vélemény?

Pontosan erre gondoltam, szóval nekem jó a véleményem. :-)
Ne feledkezz meg az alá rakandó tálcáról. Valami olyan kell, amibe akár 20-40
liter víz is elfér, pontosabban jég. A vizet ebből valami úton-módon ki kellene
juttatni. De úgy, hogy ha itt víz, akkor a csövön is az legyen. Ha a csőbe
mindenképpen belefagyna, jégdugó lenne, akkor innen kiömlene, és beázna az
alatta lévő helyiség. Fűtési idényben meglehetősen sok pára csapódik le a
hőcserélőn, és folyik ki a kültéri aljából. Amit most vettem, ahhoz adtak egy
kis műanyag csőcsonkot, amit az alján lévő lyukra lehet pattintani, és csövet
húzni rá. Ennél is érvényes, hogy ha nem tud kifolyni, akkor a kültériben
halmozódik fel a jég.

Ez egyébként kellemetlen, mert van, hogy mindenképpen ott halmozódik fel sok
jég, amit nem is tud leolvasztani, mert a leolvasztás csak a hőcserélőre
vonatkozik. Nem oldottam meg, hogy ez ne fordulhasson elő, de nálam
hozzáférhetők a szerkezetek, és időnként letakarom télen egy fóliával, és hűtés
üzemmódba kapcsolom. A venti jár benne, és akár több centis jeget is elég
gyorsan felolvaszt.

Lehet, hogy a padláson ez sosem fordul elő a lentről jövő hő miatt.

Anno Halász Feri (korábban elhunyt listatárs) csinált olyat, hogy az egyik
klímát a padlásfeljáróba vagy annak a közelébe szerelte, az gyakorlatilag sosem
deresedett le - mondta.

> Ezeket majd végigszámolgatjuk, van rajta 5 centiméter vakolva, de
> maradtak hőhidak, mert az egyik helyen kilóg a betonfödém, a
> betonkoszorú sincs szigetelve, a födém sincs szigetelve, a lábazat
> sincs körben szigetelve... szóval lesz mit csinálni... :)

Elsőre papíron, az majd ad motivációt. :-)