[Epitesz-barkacs] Födém hőszigetelése

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Júl. 31., V, 20:29:26 CEST

Hi,

On Sun, Jul 31, 2016 at 8:14 PM Gábor Auth <auth.gabor at gmail.com> wrote:

> Na, találtam olcsóbbat is, csak ~500e lenne munkadíjjal a 100 négyzetméter
> a legolcsóbb anyagokból.. :/

Néhány állítás olyan, mint a DHMO betiltása, önmagában igaz, de nem áll
össze a kép.

"A cellulóz "zöld", köszönhetően a 80%-os újrahasznosított újságpapír
alapanyagának."

Ez igaz.

"A cellulóz gyártása kevesebb energiát igényel, mint az üveggyapoté."

Ez is igaz.

"A vegyszerrel kezelt szálai, nem mérgezőek, ellenáll a tűznek és a
rovaroknak/rágcsálóknak."

Ez is igaz, de... ha mind a három állítás igaz, akkor miért drágább
legalább háromszor a kőzetgyapotnál?

A tippem az, hogy a teljes energiamérlegébe nincs beleszámolva a maradék 20
százaléknyi vegyszer, ami viszont erősen nem "zöld". Valószínűleg ez a
vegyszeres kezelés jelenik meg az árában, mint jelentős többletköltség...
hm, bór és bórax van benne igen nagy mennyiségben, mint tűzgátló és
gombaölő... ettől egyáltalán nem lettem nyugodt. :)

Bye,
Auth Gábor