[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Nov. 10., Cs, 00:32:37 CET

Gábor Auth wrote:

> Most jártam a padláson, megnézni, hogy szolgál a kültéri egészsége és
> most
> hangosabb, sőt, kicsit rezonál benne valami, hiába fogom le a
> dobozát, nem
> szűnik meg a hang, szóval nem a doboznak van hangja.

Ha kompresszorhang, az rendben van. Ha kint jó hideg van, akkor ugye megnő a
nyomáskülönbség, erősebben kell dolgoznia a kompresszornak. Talán halkabb lenne,
ha a forgó tömegen lenne valami állatnagy lendkerék, meg az álló részen is. :-)

> deresednek a lamellák is.

A leolvasztási rendszere, módja érdekelne majd, ha megfigyelted. Le tud-e a cucc
aljába fagyni a víz, vagy az erre beépített cuccok ettől megvédik, neked nincs
semmi teendőd. De azt már látod, hogy ha bármerre is tud a víz elfolyni, ha fagy
van az egész térben, akkor a folyás nyomvonalán jég tud képződni, és hízni is
tud, tehát csak akkor tud bárhova eljutni víz formájában, ha az útvonal tutira
melegebb nullánál.

> Holnap napközben megnézem, hogy a hidegtől van-e.

Nekem gyanús, hogy igen, az öreg klímák is így csinálnak. +5...+15 fokban egész
csendesek, súlyos mínuszok esetén elkezdenek zajongani. Van, amikor a
leolvasztás el tudja csendesíteni, mert az is lehet, hogy a burkolat belsejében
is jég képződik valahol, ami közvetlen kapcsolatba hozza a burkolatot a
kompresszor által rezgetett valamelyik csővel. Maga a kompresszor elég forró,
ott nem nagyon tud jég képződni - gondolom.

> Most ez a helyzet odafenn:

Nem gondoltam, hogy már ilyen hidegek vannak. Itt most (0:31) még mindig kicsit
pozitív vagy épphogy negatív a hőmérséklet kint.