[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Nov. 10., Cs, 23:20:49 CET

Gábor Auth wrote:

> Hát igen, ennyi előnye mindenképp van, hogy Budapesttől 30 kilométerre
> lakom... :)

Ó, akkor az még nem biztos, hogy ezt a tisztalevegő dolgot megoldja. Itt
jellemzően északnyugati a széljárás, arrafelé meg jószerivel semmi nincs, szóval
a kosz nem város-eredetű. Esővel is sok por jön, akár többszáz km-re is
felszedheti a levegő. Nem tudom az eredetét, néha a szine is szokatlan.

> ...mondjuk múlt héten volt itt faltörés, az járt némi porral, azt
> benyalhatta a beltéri, majd kell vennem egy négy méteres létrát,
> amivel
> felérem a nappali plafonját, akkor majd megnézem a beltérit
> közelebbről.

Csak akkor érdekes, ha működött is akkor, amikor a nagy por volt.

> Ahja, a lamellákon nem tapad meg kosz, mert lefolyik, de a ventilátor
> lapátja már poros.

Azt valóban néha kellhet tisztítani. Meg hát az jól látható is. A rács levehető,
vagy fixen egybe van az elejével?

> Most így néz ki a dolog:
> http://master.gacivs.info/temperature.html#air#filter#Klíma-nyomó#Klíma-szívó#Külső#Padlás

Amikor a mínuszok voltak, és ugrál a görbe, ott történtek a leolvasztások?

> Szerintem lassan deresedni fog, mert már 2.5 fok alatti a kifújt
> levegő hőfoka... :)

Lehet. Itt most 3,4 fok van kint. Ott már lehet, hogy hűvösebb, mert megint
tiszta talán az ég.

> ...és arrébb kell tennem a hőmérőt, mert szerintem túl közel van a
> lamellákhoz, és így nem a beszívott levegőt méri, nem létezik, hogy a
> padlás és a külső hőmérséklet is magasabb, mint amit beszív. :)

Fene tudja. A hőmérőket össze tudtad kalibrálni? Lehet, hogy ha mind egykupacban
van, akkor is van eltérés. Különben a klímához közeli, akár a szívó oldali hőfok
is lehet alacsonyabb, mint a padláson odébb lévő levegő, mert a jóég tudja,
milyen az áramlás. Akár valami körjárat is kialakulhat részben. Mert amúgy szép
egyforma távolság van a beszívott és kifújt között.