[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Nov. 11., P, 00:05:31 CET

Gábor Auth wrote:

> Fogalmam nincs... ennyire nem néztem meg... szerintem tavaszig
> elketyeg így, aztán majd jönnek és kitisztítják, különben ugrik a
> kiterjesztett garancia, de majd kiszámolom, hogy megéri-e a
> kiterjesztett garancia. :)

Hát persze, a lapát felülete nem sokat számít, hogy mennyire tiszta. Erre nem is
gondoltam, hogy kiterjesztett garancia. Ez azt jelenti, hogy jönnek kitisztítani
is?

> Van, de 0.5 fokon belül térnek el, úgyhogy nem foglalkoztam azzal,
> hogy referenciához mérjem.

Nem referenciához, hanem egymáshoz. És nem adatlap szinten, hanem mérési
eredmény szinten. Különben csak saját magához érdemes nézni mindet, egymáshoz
nem.

> Eddig nem volt ilyen, csak most máshova tettem a hőmérőt.

Ha lehet rakosgatni, akkor érdemes néhányat, amik egy térben vannak, egy helyre
rakni, és megnézni, eltérnek-e.

> Egy kicsit változik attól függően, hogy mennyire hűt, illetve a
> jegesedésnél látszik, hogy a normál 1-1.5 fokos különbség felmegy 3-4
> fokra, mert a lefagyott részen nem tud levegőt szívni.

Ez logikus. Különben nem túl egyenletesen deresedik, ami nekem kb azt jelenti,
hogy valami nem gömbölyű a töltet mennységét illetően.

> Kíváncsi vagyok egy rendes -5 -- -10 fokos téli napra, hogy mit művel,
> ettől függ majd, hogy jövőre mindenhol klíma lesz vagy marad a gáz...

Igen, az egész méréssorozatnak ez a célja, ha jól vettem ki. Ha ez lenne
olcsóbb, akkor gondolom áttérnél, főleg, ha lenne napelem is. Különben, ha ott a
gáz, és nem akarod kiszereltetni, akkor a kemény téli időkben lehet, hogy az az
olcsóbb, főleg, ha a leolvasztósdi miatt még foglalkozni is kellene vele. Ez a
leolvasztósdi leginkább -5...-6 fok tájáig jön elő, azalatt Mo-on már általában
baromi száraz a levegő, és elkezdenek a fűtő klímák marha jól működni.