[Epitesz-barkacs] inverteres klima

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Nov. 11., P, 01:07:22 CET

Hi,

On Fri, Nov 11, 2016 at 12:05 AM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Erre nem is gondoltam, hogy kiterjesztett garancia. Ez azt jelenti, hogy
> jönnek kitisztítani

is?

8-12e forint között alkalmanként, évente kétszer és akkor 6 éven át
garanciális a legtöbb hiba.

Nem referenciához, hanem egymáshoz. És nem adatlap szinten, hanem mérési
> eredmény szinten. Különben csak saját magához érdemes nézni mindet,
> egymáshoz
> nem.

0.5 fokon belül van a szórásuk, nem aggódok ez miatt.

Ha lehet rakosgatni, akkor érdemes néhányat, amik egy térben vannak, egy
> helyre
> rakni, és megnézni, eltérnek-e.

Rakosgatni tudom, de most momentán nincs több hőmérőm, 10 ponton mérek
jelenleg. :)

> Igen, az egész méréssorozatnak ez a célja, ha jól vettem ki. Ha ez lenne
> olcsóbb, akkor gondolom áttérnél, főleg, ha lenne napelem is.

Napelem a cél, csak tudnom kell, hogy mekkora teljesítményű legyen.

Különben, ha ott a gáz, és nem akarod kiszereltetni, akkor a kemény téli
> időkben lehet, hogy az az olcsóbb, főleg, ha a leolvasztósdi miatt még
> foglalkozni is kellene vele.

A gázzal az a helyzet, hogy nyílt égésterű a kazán és a fürdőszobában van,
ezért nyitva kell hagyni egy ablakot a fürdőszobában, ha megy a kazán.
Ebből következően a fürdőszobában hideg van, mert vagy nincs fűtés vagy van
fűtés de nyitva van az ablak... :)

1, Ha máshova akarom tenni a házon belül, akkor ahhoz új gázterv kell, a
gázórát az új szabályok szerint lehetne csak elhelyezni az előkertben,
lábakon álló időjárásálló dobozban. A gázcsöveket át kell tenni, ehhez is
engedélyezés kell, itt olyan 250-300e forinttal riogattak.

2, A nyílt égésterű kazánt már nem lehet visszaszerelni, mert kondenzációs
kazánt lehet már csak, az ekkora házhoz önmagában minimum 400e forint körül
van, plusz az üzembe helyezés.

3, Kondenzációs kazánhoz nincs jelenleg kémény a házban, kellene kéményt
cserélni, nagyjából 6-7 méternyit, máshol, mint eddig, ami ugye
engedélyezés, plusz munkadíj az 200e körül lenne.

4, Jelenleg magas hőmérsékletű vízre vannak méretezve a radiátorok, ezeket
cserélni kellene, mert a kondenzációs gázkazán akkor jó, ha alacsony a
vízhőfok... ez olyan 300-400e körül lenne, szerencsére nem kellene
szétverni a házat, mert úgyis szétverjük, de akkor is plusz költség... :)

Szóval ez így 1,2 millió körül lenne... most az a terv, hogy vegyes
tüzelésű kazán lesz tartalékfűtésnek és klímák főfűtésnek... és teszteljük
a dolgot. :)

Bye,
Auth Gábor