[Epitesz-barkacs] [Crosspost] LED világítás

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2016. Nov. 23., Sze, 07:07:25 CET

Két dolog jut elsőben az eszembe.
Ha egyszer lesz 12 V-os hálózat is, akkor miért barkácsolsz a világítással 24
V-ról? A LED szalagokból lehet egyébként kapni 24 V-ost is.

A saját fejlesztésű "okosház" egyetlen problémája, hogy 5-10-20 év múlva,
honnan szerzed be a meghibásodó modulok pótlását?
Ha esetleg egyszer eladnád a házat, ez a sok nem szabványos elemből
felépített rendszertől a vevőid sikítva elszaladnak.

Gábor

Gábor Auth írta 22 Nov 2016  22:04 levelében:

> Hi,
>
> Nos, kezd összeállni a rendszer a fejemben, leírom egyben az
> egészet, hogy miről is lenne szó, hátha van jobb ötletetek vagy
> kiderül, hogy valamit rosszul gondolok... :)
>
> Alapvetés az, hogy a házban lesz egy 24 voltos törpefeszültségű
> kör a LED szalagokhoz és olyan fogyasztókhoz, amelyeknek a
> feszültség igénye nagyobb mint 12 volt, de kisebb mint 24 volt,
> ugyanakkor a teljesítmény igénye nem túl sok; jelenleg ilyen
> fogyasztó a laptopom, de egyelőre jól elvan 230 voltos adapter
> ről... :)

> [...]

Üdv

Gábor
http://jokaja.hu