[Epitesz-barkacs] [Crosspost] LED világítás

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Nov. 23., Sze, 07:58:43 CET

Hi,

On Wed, Nov 23, 2016 at 7:07 AM <szepygab at gmail.com> wrote:

> Ha egyszer lesz 12 V-os hálózat is, akkor miért barkácsolsz a világítással
> 24
> V-ról?

Kisebb áram folyik ugyanakkora teljesítménynél.

> A LED szalagokból lehet egyébként kapni 24 V-ost is.

Sokkal kisebb a választék és én is sorba tudom kötni szakaszonként.

A saját fejlesztésű "okosház" egyetlen problémája, hogy 5-10-20 év múlva,
> honnan szerzed be a meghibásodó modulok pótlását?

Egyrészt tartalékból, másrészt meg majd akkori eszközökkel pótolom.

Ha esetleg egyszer eladnád a házat, ez a sok nem szabványos elemből
> felépített rendszertől a vevőid sikítva elszaladnak.

Egyrészt a vevők úgyis átalakítják a házat, nagyon ritka az, hogy azzal az
érzéssel megy majd ki a potenciális vevő az ajtón, hogy pont minden jó
lenne, semmihez nem kéne hozzányúlni, komolyan még festeni se, mert minden
szín passzol, de 'sszameg, ez a hülye beépített minden szobába egy IoT
hőmérőt és relén át vezérli a világítást...

Másrészt az előző tulaj egyik villanyszerelője a következőt művelte, na,
ilyen nem lesz:
[image: IMG_20161026_170849.jpg]

Bye,
Auth Gábor