[Epitesz-barkacs] [Crosspost] LED világítás

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Nov. 23., Sze, 10:10:46 CET

Hi,

On Wed, Nov 23, 2016 at 9:26 AM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> szepygab at gmail.com wrote:
> Érdekes ez. Ha valaki a saját vackában él, nem alakítja át, max itt egy
> picit,
> ott egy picit. Aztán vesz egy másikat, és töviről hegyire átalakítja,
> átépíti.

A mozgatórugókat nem látom igazán, valami pszichés dolog lehet. Az is
> belejátszik
> persze, hogy aki a sajátján semmit nem csinál, az lehet, hogy venni se
> hajlamos,
> nem csak anyagilag nem.

Szerintem semmi különleges nincs ebben, amikor házat veszel, akkor
belekalkulálod, hogy rá kell költeni egy-kettő-sok milliót, hogy megfelelő
legyen és már így nézelődsz és így kalkulálsz anyagilag is. Amikor benne
laksz, akkor nem biztos, hogy van pénzed egy nagyobb felújításra.

Amikor ezt megvettük, akkor volt egy másik ház is, az hat millióval volt
drágább, gondozott kert volt, viszonylag jó állapotú a ház, felújított
belső térrel, de ott is lett volna mit csinálni, a melléképület tetejét
például prompt le kellett volna cserélni, mert meg volt rogyva... itt meg
fel kell szedni az udvarról betont, a hátsó kertben térdig érő volt a gaz,
a kerítés rozsdás drótfonat, a nappaliban még betonpadló van, de maradt
annyi tartalék, hogy bőven jut ilyen munkákra... :)

Én csak családi házas övezeti példákról tudnék persze beszámolni, arra semmi
> rálátásom nincs, hogy ha valaki lakótelepi lakást vesz, ott mit szokott
> csinálni
> az átlag vevő.

Amikor hét éve lakást vettem, akkor is kétfélét néztem: vagy tipp-topp
állapotú legyen és tényleg elég legyen egy festés vagy teljesen le legyen
pusztulva. Árban ez akkor 6 és 9 millió volt azon a környéken. Hiába volt
mondjuk 7,5 millióért egy teljesen átlagos és beköltözhető lakás, ha
ugyanúgy rá kellett volna költeni 2-3 milliót, mint a teljesen lepusztult
lakásra.

Most házvásárlásnál is az volt a szempont, hogy szerkezetileg legyen jó,
vagyis stabil alapok legyenek, stabil falak és a tető rendben legyen, a
többihez úgyis hozzá kell nyúlni. Ha pedig hozzá kell nyúlni, akkor senki
nem fogja kifizetni azt a felárat, amit az eladó beáraz félútra a
lepusztult és a tökéletes állapot közé, mint lakható használt belső tér.

A másik véglet se a gyors eladás záloga: megnéztünk itt a településen egy
másik házat is, ott a tulaj épp felújította, visszabontotta a tégláig és az
alapokig a házat, leszigetelte, átalakította és berendezte, minden új
lett... még mindig árulja, mert ahogy mi se, úgy más se fogja kifizetni azt
a felárat, hogy minden új, de mégis ki kellene cserélni ezt-azt, mert más
az ízlésünk vagy az elképzelésünk. Ha szerkezetkészen árulta volna és egy
fillért nem költött volna rá, szerintem már rég eladta volna, így meg ugye
akkor tudja eladni, ha épp olyan veszi meg, akinek minden tetszik - vagy
veszteséggel adja el.

Bye,
Auth Gábor