[Epitesz-barkacs] Automatizált hőmérő Wifi kapcsolattal

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Sze. 29., Cs, 14:04:07 CEST

Hi,

On Thu, Sep 29, 2016 at 11:23 AM Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com> wrote:

>  - miben programozod? C/arduino/lua-nodemcu? én utolsó

Arduino IDE.

>  - milyen sleepet használsz, mértél-e fogyasztást? nekem percenként
> méréssel és feltöltéssel max két napot ment egy 18650 celláról

Deep sleep van a mérések között... meglátom, hogy mennyit bír, négy
egységem van, ebből kettő percenként mér (illetve 60 másodpercet alszik), a
másik kettő öt percenként mér. Szerintem két napnál tovább húzzák, de le
kell cserélnem a stabilizátor IC-t, mert az LM1117-3.3 esetén a drop down
feszültség majdnem 1 volt, ami elég szignifikáns. MCP1703-3302 lenne a
másik IC, hacsak nincs jobb ötlet.

>  - az espben nagyon komoly támogatás van low power adatgyűjtő
> megvalósításra, használod? van benne eeprom mérési eredmény tárolásra, hogy
> ne kelljen wifizni minden méréskor, van sleep timer fix időközönkénti
> ébresztésre. meg pl van rá hw, hogy a sleep timer rc oszcillátora
> pontatlan, és folyamatosan updateelheted a korrekciós regisztert. mondod
> hogy keltsen fel 5 perc múlva, amikor felkelsz bejelentkezel, ntp-ről
> szerzel időt, kiszámolod hogy ez 5:20 volt, beírod a korrekciót,
> legközelebb pontosabban ébreszt.

Igen, olvastam, ez most a legbutább szoftver, ami kapcsolódik a Wifi-re,
elküldi online a mért adatot és alszik fix ideig, ezt ismételgeti.

 - én a thingspeak-ra töltöttem fel, te akkor csináltál saját szervert?
> http, vagy esetleg mqtt?

Sima HTTP GET és a saját szerveremre megy, van a játékfejlesztés miatt egy
12 szerveres cluster, oda mennek az adatok és exportálom egy szimpla
CSV-be, amit feldolgoz a JavaScript és ábrázolja grafikonon.

>  - node-red-et ismered? nekem nagyon tetszik, el kellene kezdenem játszani
> vele.

Megnézem majd.

>  - hosszútávon milyen tápban gondolkozol? egy móricka telefontöltőt nem
> merek 7x24ben a konnektorban hagyni szanaszét a lakásban. az ebayen van egy
> hy-link modul, amit többen dícsérnek meg le is teszteltek rendesen,
> biztonságos. viszont az már nem két fillér, pláne hogy kellene belőle vagy
> 10.

Li-ion akkuban, 5-10 perces mérésekkel. Elvileg 5 másodperc alatt mér,
küld, ha addig fogyaszt 300mW körül, akkor 2000 mérés 1Wh, az akku
kapacitása 8Wh, 16000 mérést bírnia kellene, az 5-10 perces mérésekkel 2-4
hónap, dupla akkuval 4-8 hónap. De ez az elv, meg fogom mérni, hogy meddig
húzza. :)

 - ha lenne egy viszonylag kiforrott dizajn egy egyszerű node-ra, akár
> akkuval akár táppal, gyártathatnánk nyákot kicsit többet, tuti lenne rá
> érdeklődő.

Ahja, ok. Mondjuk amennyi munka és macera van, annyit nem lehetne elérni a
termékért... :)

Bye,
Auth Gábor