[Epitesz-barkacs] inverteres klima

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Május. 9., K, 11:51:37 UTC

Hi,

On Tue, May 9, 2017 at 1:39 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> A teljesítménye. A hálózatból is többet vesz fel, de ez nem gond, ha kint
> rohadt
> hideg van, és ezen múlik, hogy bent jó idő legyen.

Ahm.

Ha kint is melegebb van, még durvább a növekedés. Egyszer nyáron
> [...]
> volt a
> névleges teljesítménye, amihez kb 1,2kW hálózati teljesítmény-felvétel
> tartozik
> elvileg, vagy max 1,5kW. Ezúttal viszont már szépen ment föl a hálózati
> teljesítmény 2kW fölé, és elkezdtem félteni a cuccot, kikapcsoltam. Lehet,
> hogy
> ment volna még akár 2,5kW-ig is, hacsaknem lekapcsol a klixon. A
> hőfokkülönbség
> nem lehetett nagy. Ugyanez a kis hőfokkülönbség vadhidegben, ha pl csak a
> fagymentesítés lenne a cél, egészen kicsi teljesítményt adna le, és venne

Gondolom a vezérlés nem volt erre felkészítve és COP ilyenkor lement bőven
2 alá.

Amikor ezek újak voltak, eszetlenül dolgoztak. Biztosan 100 fok felett volt
> nyomóoldali csőhőmérséklet, mert sercegett a megnedvesített ujjam, ha
> hozzányúltam, valamint az a fekete hőszigetelő cső összezsugorodott.

100 fokos nyomóoldal azért eléggé gyér hatásfokot eredményez, elméletileg
se nagyon lehet több 2,5-nél, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy majdnem
csak annyi hőt tud behozni, amennyit a kompresszor elhasznál...

> A magasabb beltéri hőleadó hőfokot, így a növelt teljesítményt úgy is el
> lehetett érni, hogy kisebbre vettem a beltéri ventillátor sebességét.

Biztos magasabb volt a leadott teljesítmény?

Bye,
Auth Gábor