[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Május. 9., K, 11:59:10 UTC

> 100 fokos nyomóoldal azért eléggé gyér hatásfokot eredményez,
> elméletileg se nagyon lehet több 2,5-nél, ami gyakorlatilag azt
> jelenti, hogy majdnem csak annyi hőt tud behozni, amennyit a
> kompresszor elhasznál...

Nem ezt tapasztaltam, ugyanis előtte csináltam egy 12+kW-os direkt 3f
villanyfűtést, és amikor meglett a 4 klíma, amiknél volt ez a 100 fok, azok
simán überelték a villanyfűtést úgy, hogy a hálózatból csak kb 4kW-ot vettek fel
(mert nem mind ment mindig, és ami ment, az se folyamatosan).

Most már ezek a klímák eléggé elhasználódtak, sose forró már egyik nyomóoldali
csöve sem.

> Biztos magasabb volt a leadott teljesítmény?

Nem biztos, csak érzésre. Melegebb lett bent.

Neked van módod ilyen méréseket csinálni, még néha elég hideg van ahhoz, hogy
kipróbáld. Bár én nem inverteresekkel csináltam. Az lehet, hogy optimumra
szabályozza magát valamilyen szempont szerint.