[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Május. 9., K, 12:11:58 UTC

Gábor Auth wrote:

> A méréseim szerint ez nem így van. :)

Hanem hogy van?

> Nincs jóval 1 fölötti COP... amikor a kinti-benti hőcserélő közötti
> hőfoklépcső 80 fok volt, akkor már csak 1,75 volt a COP. 60 fokos
> hőlépcsőnél meg már a 3 határán volt, most 40 fokos a hőlépcső és 4
> felett van a COP.

Na és az 1,75 nem jóval 1 fölött van? :)

> A hőcserélőről lejövő hőmennyiség nagyjából konstans, termikusan nem
> tud többet leadni, ha erőlteted, akkor lecsökken a COP és csak többe
> fog kerülni...

Jön a jobb idő, és próbáld ki azonos hőlépcsők mellett, hogy egyre nagyobb lesz
a teljesítmény, ha kint is, bent is melegebb van. Azaz inverteresnél lehet, hogy
nem, mert leszabályozza a kompresszor fordulatszámát. Én a bamba, állandó
fordulatszámú hagyományossal próbálgattam. Erősen függött a leadott és a felvett
teljesímtény is mindig a hőmérsékletektől. Baromi hidegben akár 1kW alá is jóval
lement, jó melegben meg simán rástartolt a 2kW-ra is a felvett teljesítmény a
működés alatt.