[Epitesz-barkacs] inverteres klima

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Május. 9., K, 12:54:04 UTC

Hi,

On Tue, May 9, 2017 at 2:14 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Jön a jobb idő, és próbáld ki azonos hőlépcsők mellett, hogy egyre nagyobb
> lesz
> a teljesítmény, ha kint is, bent is melegebb van.

Mint írtam: próbáltam. Jelentősen romlott a COP, tehát nem fűtött jobban a
beltérben, csak több villamos energiát használt el közben.

> Baromi hidegben akár 1kW alá is jóval lement, jó melegben meg simán
> rástartolt a 2kW-ra is a felvett teljesítmény a működés alatt.

Én ezt pont fordítva látom... :)

31 fokra állítottam a beltérit és...
- amikor -5 fok volt,, akkor 1,3 kW villamos teljesítményt vett fel és 2,9
kW teljesítménnyel fűtött.
- amikor 3 fok volt kinn, akkor is 2,9 kW teljesítménnyel fűtött, de már
csak 1 kW villamos teljesítményt vett fel.
- amikor 6 fok volt kinn, akkor is 2,9 kW teljesítménnyel fűtött, de már
csak 850 wattot vett fel.

A 31 és a 24 fok közötti különbség annyi volt, hogy 2,4 vagy 2,8 volt a
COP, a beltéri által leadott hőmennyiség nem változott.

Bye,
Auth Gábor