[Epitesz-barkacs] Hővisszanyerő szellőztető ötlet

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Nov. 22., Sze, 10:14:58 UTC

Hi,

On Wed, Nov 22, 2017 at 3:19 AM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> De ennek mi a jelentősége, hogy ennyire rákattantatok erre a
> függvényesdire? Biztos fel
> lehet írni jó kis diffegyenleteket a folyamatok alakulására, csak nem
> érdemes.

A méretezésnél van értelme, mert ha 50 méter kavicson a gradiens mindössze
egy méter a közepén, akkor csak az az egy méter kell, illetve nem mindegy,
hogy oszlik el a hőenergia. :)

Letettem arról, hogy egyenleteket írogassak, csak arra szorítkoztam, hogy a
> valós
> hőkapacoknak és hőellenállásoknak megfelelő villamos kapacokat és
> ellenállásokat
> számoltam ki (az idők átszámíthatósága céljából), és valós ellenállásokkal
> és
> kapacokkal megépítettem a sort, és rákapcsoltam a delejt.

Egyenleteket nem kívántam írni, megépíteni sem, így kénytelen voltam
szimulátorba beletolni:
https://drive.google.com/open?id=19y5beiwDcK-rPLuuzh3sidCj_skQrqR8
https://drive.google.com/open?id=1BQ1m2pOwdMPlJUsul2uQdFnbsx8Xskqo

Ezek alapján nagyon szép lineáris gradiens kell kialakuljon a csőben, ha az
hőtanilag megfelel az elektromos kapcsolásnak.

Bye,
Auth Gábor