[Epitesz-barkacs] bojler

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Okt. 8., V, 16:49:05 UTC

Gábor Auth wrote:

> Erre 45 fok már elég, tartós 40 fok felett a legionella meg minden más
> átlagos baktérium már megdöglik és egyébként is a nyitott víztározókat
> kedvelik, ahol belehullik a por, szerves anyagok és kellenes a meleg,
> a bojler meg zárt rendszer, elvileg fertőtlenített és táplálék
> nélküli vízzel.

Akkor nem tudom, hogy tudott létrejönni nem is tudom, milyen kórházakban, hogy
bizonyos zárt csőszakaszokban pangó vízben mégis elszaporodtak. Beismerem, nem
vágom a témát, ez a 60 fok valamiért megrekedt bennem.

> Nem kell nagy áramnak lennie... szimplán elektrokémiai hatásról van
> szó, mint a galvánelem. Ha nincs nagy mennyiségű fém a rendszerben,
> akkor nem tud kialakulni ilyen.

Persze, de én régebben méregettem a víz ellenállását, és a kis lyukakon át
(beömlő meg kiömlő nyílások) nagyon-nagyon szerény áramok tudnak csak
kialakulni. Szerintem az aktív anód attól fogy el, hogy vannak a bojleren belül
a vízzel aránylag nagy felületen érintkező földelt fémrészek, mint pl a
fűtőtest, esetleg a hőérzékelő csöve, talán a felnyúló kimeneti cső se
bevonatos, csak maga az edény, de erre nem vennék mérget. Ha ezek nem lennének,
sokszor annyi idő kellene az aktív anód elfogyásához, mint így.