[Epitesz-barkacs] bojler

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Okt. 8., V, 17:22:53 UTC

Hi,

On Sun, Oct 8, 2017 at 6:49 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Akkor nem tudom, hogy tudott létrejönni nem is tudom, milyen kórházakban,
> hogy
> bizonyos zárt csőszakaszokban pangó vízben mégis elszaporodtak.

Leginkább nem zárt csőszakaszokban szaporodtak, hanem jó kis párás, nedves
és tápanyagban dús helyeken, mint a nem kellően tisztított fürdők, klímák
poros és pangó kondenzvize, párásítók nyitott víztartálya... egyébként a
baktériummal szennyezett vizet meg is lehet inni, csak akkor fertőz, ha
aeroszolba kerül és azt belélegzik.

> Beismerem, nem vágom a témát, ez a 60 fok valamiért megrekedt bennem.

Voltak a témában kutatások, 45 fok felett egy órán belül elpusztulnak vagy
felfüggesztik magukat, 40 fok felett pedig egy napon belül történik
ugyanez. Ezen túl a víz fertőtlenített, illetve egy zárt sötét tartályban
nem túl sok táplálék van, amin el tudnak éldegélni... :)

Persze, de én régebben méregettem a víz ellenállását, és a kis lyukakon át
> (beömlő meg kiömlő nyílások) nagyon-nagyon szerény áramok tudnak csak
> kialakulni.

Igen, csakhogy van bőven ideje annak a szerény áramnak folyamatosan hatni.

Bye,
Auth Gábor