[Epitesz-barkacs] bojler

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Okt. 8., V, 18:01:08 UTC

Gábor Auth wrote:

> Leginkább nem zárt csőszakaszokban szaporodtak, hanem jó kis párás,
> nedves és tápanyagban dús helyeken, mint a nem kellően tisztított
> fürdők, klímák poros és pangó kondenzvize, párásítók nyitott
> víztartálya... egyébként a baktériummal szennyezett vizet meg is
> lehet inni, csak akkor fertőz, ha aeroszolba kerül és azt belélegzik.

Elég logikus, és el is hiszem.
Ezek szerint az kacsa volt, hogy zárt, zákszerű csőszakaszokban....
Persze lehet az is, hogy azokon a helyeken nem igazán olyan volt a csövekben a
víz, mint pl Mo-on szokásos. Fürdésnél meg létrejön a levegőben szálldosó
permet...

> Voltak a témában kutatások, 45 fok felett egy órán belül elpusztulnak
> vagy felfüggesztik magukat, 40 fok felett pedig egy napon belül
> történik ugyanez. Ezen túl a víz fertőtlenített, illetve egy zárt
> sötét tartályban nem túl sok táplálék van, amin el tudnak
> éldegélni... :)

Akkor lehet, hogy én is lejjebb tekerem a bojler hőfokát. Tényleg azért tartom
aránylag forrón, mert - ezek szerint - rosszul tudtam.

> Igen, csakhogy van bőven ideje annak a szerény áramnak folyamatosan
> hatni.

Persze, de én arra akartam rámutatni, hogy vannak a bojlerben más fémrészek,
amik felé nagyságrendekkel is nagyobb lehet ez az áram, mint a lyukakon át az
elvezető csövek felé.