[Epitesz-barkacs] bojler

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Okt. 8., V, 18:41:56 UTC

Gábor Auth wrote:
> Van néhány kutatás a témában:
> https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16935249
>
> Kimérték 0,5 °C fokozatokkal, hogy meddig maradnak életben és:

Okés, ennyire nem gondoltam, hogy belemélyedek. Az infó nekem azért jön jól,
mert van egy helyen egy elég szerény használatú bojler (csak én használom), és
tényleg nincs értelme forróra állítani, ha a bacik miatt nem muszáj.

> Az utóbbi időben a bojlerek nagy része önmagában védett az
> elektrokémiai korrózió ellen.

Önmagában, azaz a benne lévő összes cuccal együtt, ahogy eladják, cakk-pakk.

Általában valami kerámia bevonatú maga a tartály, de ez soha nem olyan, hogy ne
állhasson elő valami tűkorrózió.

Vannak pl a porszórt szekrények. Ezeken a por több, mint 160 fokon rá van
olvasztva, tán még valami polimerizáción is átesik, aztán mégis úgy elkorrodált
az egyik galvánüzemben pár ilyen szekrény, főleg az ajtaja, hogy a rászerelt
kezelőszervek egyike beesett. :-) De olyan siralmasan nézett ki, hogy egy
munkafelügyelő meglátta, és kivetette a termelésből. Nagyon gyorsan meg kellett
oldanom, hogy legyen előlapja, minden szir-szart átszerelni.

A bojlerek belseje lehet, hogy jobb, de ha nem lenne ilyen aktív anódos védelem,
akkor valszeg kerámia ide vagy oda, elég gyorsan kilyukadna valahol. Pedig a
kerámia tutira nem engedi át a vizet, már ahol teljesen egybe van.

Aztán gondolom az se baj, ha a többi, már valóban fémként a vízzel érintkező
földelt részek se korrodálódnak. Ha műanyag csövek mennének a bojlerre, akkor is
kellene az aktív anód.