[Epitesz-barkacs] bojler

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Okt. 8., V, 20:29:38 UTC

Hi,

On Sun, Oct 8, 2017 at 8:42 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Okés, ennyire nem gondoltam, hogy belemélyedek. Az infó nekem azért jön
> jól,
> mert van egy helyen egy elég szerény használatú bojler (csak én
> használom), és
> tényleg nincs értelme forróra állítani, ha a bacik miatt nem muszáj.

Anno körülnéztem, hogy mennyire érdemes lemenni a hőfokkal... 45 foknál
kevesebb a hőveszteség. :)

A bojlerek belseje lehet, hogy jobb, de ha nem lenne ilyen aktív anódos
> védelem,
> akkor valszeg kerámia ide vagy oda, elég gyorsan kilyukadna valahol. Pedig
> kerámia tutira nem engedi át a vizet, már ahol teljesen egybe van.

Persze, elég egy apró repedés, ilyenkor csak a kis repedés egy kis van
szemben az aktív anóddal, annak megfelelően fogy. Ha viszont a csőrendszer
tele van vassal, akkor sokkal jobban fogy. Ha rézzel van tele a
csőrendszer, akkor meg pláne.

Aztán gondolom az se baj, ha a többi, már valóban fémként a vízzel érintkező
> földelt részek se korrodálódnak. Ha műanyag csövek mennének a bojlerre,
> akkor is
> kellene az aktív anód.

Persze, kell, nem azt írtam, hogy nem kell. Csak sokkal lassabban fogy, ha
műanyag csövek vannak.

Bye,
Auth Gábor