[Epitesz-barkacs] bojler

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Okt. 9., H, 13:26:10 UTC

Gábor Auth wrote:

> De ezt miből gondolod? Ha ez igaz, akkor igaznak kell legyen a fenti
> állítás is, hogy a galvánelemből kivehető áram nem függ az
> elektrolitba merített fémek felületétől, hanem csak a két fém közötti
> elektrolit-felülettől, ennek pedig ellentmond, hogy a porózus anódok
> és katódok hatékonyabbak. :)

Na de nincs köztük akadály! A teljes felületet elektrolilt veszi körül, nincs
áramút-csökkenés.

rajzold le azt az elrendezést, amit először felvetettél, rajzolj áramutakat...

> Évei vannak erre a bojlernek. Gondolom kirakódna, ha türelmesek
> lennének.

Nem rakódna ki mondjuk 5 méterrel arrébb.
Én semmi mást nem mondtam, mint hogy az anód áramának a zöme a bojlerben lévő
fémtestek miatt jön létre, és az elvezető cső felé a pici töredéke folyik. Nincs
olyan bojler, ami belül teljesen szigetelőből van, és csak a cső áll az anóddal
szemben. Ez lenne az az eset, amit szeretnél mondani, hogy emiatt fogy az az
anód leginkább.

> Nézd, sok száz kOhm,

Megaohm, nem kilo!

> valamiért jobban fogy, ha vasból van a vízvezeték hálózat. Legyen
> akkor ez egy rejtély, nem akarom tovább magyarázni.

Szerintem meg csak gondolod, nincs adatod. Már csak azért sincs, mert a forró
vizet igen ritkán vezetgetik műanyag csővel. Én legalábbis még nem láttam ilyet.

Na de tényleg, szerintem is abbahagyhatjuk a témát, úgyse jutunk zöldágra.