[Epitesz-barkacs] bojler

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Okt. 9., H, 13:11:25 UTC

Hi,

On Mon, Oct 9, 2017 at 2:57 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Nem ezt mondom, hanem azt, hogy ha ezt az elrendezést vesszük, akkor ha az
> egyik
> oldalon van egy nagy felületű fém, akkor is kisebb áram alakul ki, mintha a
> lyukat telerakod ugyanezzel a fémmel.

De ezt miből gondolod? Ha ez igaz, akkor igaznak kell legyen a fenti
állítás is, hogy a galvánelemből kivehető áram nem függ az elektrolitba
merített fémek felületétől, hanem csak a két fém közötti
elektrolit-felülettől, ennek pedig ellentmond, hogy a porózus anódok és
katódok hatékonyabbak. :)

> Az elektrolit általában sokkal-sokkal jobban vezet, mint a víz.

Ebben az esetben a víz az elektrolit.

Ez azt jelenti, hogy a rejtettebb, beljebb lévő részekre képes-e kirakódni
> a fém.

Évei vannak erre a bojlernek. Gondolom kirakódna, ha türelmesek lennének.

> Régen mértem egy pártíz méteres műanyagcsőben lévő vízoszlop ellenállását,

sokszáz Mohmra adódott, és valszeg nem is az övé volt, hanem a felületen
> kívül
> történő átvezetések is szerepet játszottak. Hálózati feszt tettem rá, és az
> áramot próbáltam mérni.

Nézd, sok száz kOhm, 1 volt alatti feszültségek és méterekben mérhető
távolság esetén az anód szinte örökké tartana. De nem tart örökké. És
valamiért jobban fogy, ha vasból van a vízvezeték hálózat. Legyen akkor ez
egy rejtély, nem akarom tovább magyarázni.

Bye,
Auth Gábor