[Epitesz-barkacs] bojler

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Okt. 9., H, 19:13:00 UTC

Gábor Auth wrote:

> Szerinted mennyi idő alatt enne meg egy kiló magnéziumot ilyen kicsi
> áram?

Nem tudom, de láttam, hogy kb kiszámoltad.
Én meg utánanéztem a víz vezetőképességének, azt találtam, hogy szinte biztosan
rossz volt a régi mérésem, vagy nem jól emlékszem. Kb 2 nagyságrenddel jobban
vezet a víz, szóval az a 700Mohm inkább csak 3-7 Mohm lehetett a valóságban. Bár
lehet, hogy akkoriban (70-es évek) tisztább volt az ivóvíz, mint mostanság, meg
hát elég hideg is volt a víz, ami szintén növeli az ellenállását. Ennek ellenére
rossz volt a mérés. Egy jó minőségű desztvíz vagy RO víz rendelkezik ilyen
paraméterekkel.

Erre alapozva nem lehet úgy kiszámítani a vascsővel csatlakozott cucc csőbe menő
áramát, mert változnak a távolságok.

Az a 10-30mA, amiről beszélsz, az meg inkább a vízben lévő fémrészek felé
folyhat el, az elég logikus. Azt is bele lehet venni, hogy a forró víz jobban
vezet.

Ha nagyon ki szeretném próbálni, akkor meg lehetne csinálni pl úgy, hogy
elszigetelem az anódtömböt, szigetelem a csőcsatlakozást, és a csövet kötöm
össze csak az anódrúddal. Ekkor az áram a bojler összes fémrésze felé már nem
tud folyni érdemben, csak amennyire a cső és a bojler fémrészei között lévő víz
átvezet.

Na de szerintem ez a téma már qrvára unalmas a többieknek (is).