[Epitesz-barkacs] Épület energetika régi házban

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2019. Dec. 5., Cs, 19:40:01 UTC

Hi,

On Thu, Dec 5, 2019 at 7:56 PM Acs Gabor <levlista at e8e.eu> wrote:

> Szóval régen ilyenekben éltek az emberek, nyáron biztos tök jó a nagy
> tömeg miatt.

Egy darabig. Lassan melegszik fel és lassan hűl le. Ha viszont
felmelegedett vagy lehűlt, akkor már szopás.

> Azt próbálom kitalálni, hogy én is passzívház kedvelő lettem, de azért van
> annak egy olyan oldala is, hogy ha a nem passzív házat gazdaságosan
> (klímával, 5 fölötti COP-vel) fűtjük vagy annak megfelelő áramtarifáról,
> vagy napelemekkel termelt energiából, akkor elsősorban a beruházáskor
> keletkezik a nagy költség, utána ha lesz havi 10-20 ezer a fűtési költség,
> azt már ki lehet gazdálkodni, és a hosszabb távú gazdasági mérleg is
> esetleg kedvezőbb, mint egy új, nagyon szigetelt ház építése.

5 fölötti SCOP csak víz-víz hőszivattyúval van, egyébként levegő-akármi 3
körül lesz ezen az éghajlaton, így kalkulálj. És persze a napelemes dolog
addig térül meg így, amíg szaldós az elszámolás. Ha nem lesz szaldós, akkor
nem nagyon tudod olcsón fűteni.

Az építész arról beszélt, hogy ezeket jobb cserépkályhával megdurrantani,
> mint klímával, vagy más komfortos fűtéssel folyamatosan tolni a falakba a
> meleget, mert utóbbi esetben átmelegszik az egész fal, és sokkal több
> energiát nyel el. Ezt mondjuk nem teljesen értettem.

Szerintem arról beszélt, hogy akkor fűtsd csak, ha épp ott vagy és épp kell
fűteni, mert ha átmelegednek a falak, akkor már a gatyád rámegy.

--
Bye,
Auth Gábor (https://iotguru.live)