[Epitesz-barkacs] klima telepites

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2019. Dec. 9., H, 11:53:10 UTC

Hi,

On Mon, Dec 9, 2019 at 12:37 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Ácsi! A fáradtolaj felhasználható szénhidrogén, el lehet égetni, meg a
> jóég
> tudja, mit lehet még csinálni vele, nem kell kiönteni. De a freonos
> gázokkal mit
> lehet csinálni?

És úgy gondolod, hogy azért gyűjtik be, hogy aztán csak úgy kieregessék a
levegőbe? Nem tudják újra felhasználni egy másik klímában vagy hűtőgépben?

Jó, lehet, hogy nem tudok valamit, azokat is lehet valahogy semlegesíteni,
> de ha
> a klímák attól mennek tönkre, kell lecserélni őket, mert kilyukadnak,
> akkor mi
> az ábra? Hiába szakember szereli fel, akkor is kijut a környezetbe a gáz.

Igen. Kijut. Ahogy az autókból is szokott szivárogni a kenőanyag, szerelés
közben is kijut, kifolyik, de attól még nem öntjük ki az út szélén évente
az összes autóból.

Én azt tételeztem fel, hogy nem lehet semmit csinálni az akár
> visszagyűjtött
> gázzal, max tárolni. Huszonötmillió évig ugye. Nincs kizárva, hogy ebben
> tévedek, és pl el lehet ezt is égetni, vagy vegyi úton olyanná alakítani,
> ami
> már nem veszélyes az ózonrétegre.

Hogyne lehetne csinálni vele. Újra fel lehet használni, ha pedig mégsem,
akkor lehet semlegesíteni, nem egy olyan vegyület, ami a világ végéig
megmarad abban a formában, ahogy létrehozták.

De pl a higany! Amit fémhiganyként előállítottak, azzal mi lesz?

Felhasználják újra és előbb-utóbb valamilyen inert amalgám lesz belőle, ami
ártalmatlan. Ahogy akkor is valamilyen amalgám volt, amikor bányászták. Nem
úgy megy, hogy egyszer csak analitikai tisztaságú higanyra bukkantak.

--
Bye,
Auth Gábor (https://iotguru.live)