[Epitesz-barkacs] klima telepites

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Dec. 9., H, 12:19:21 UTC

Gábor Auth wrote:

> És úgy gondolod, hogy azért gyűjtik be, hogy aztán csak úgy
> kieregessék a levegőbe? Nem tudják újra felhasználni egy másik
> klímában vagy hűtőgépben?

Lehet, hogy felhasználják, de ha nem lehet semlegesíteni, akkor előbb-utóbb
biztosan kijut. Sőt, ebben az esetben ki lehet mondani, hogy az összes (!!),
amit valaha is legyártottak, mind kijut.

Nem mindegy, hogy hova jut ki, de a gáznál ugye a levegőbe jut, tehát eloszlik.
Ha nem lehet semlegesíteni sehogy, akkor mese nincs, eljut oda, ahol a kárt
okozza, az ózonrétegbe.

Ez a kijutás nem függ attól, hogy ki szereli fel a klímát amúgy feltehetően
hozzáértően.

> Igen. Kijut. Ahogy az autókból is szokott szivárogni a kenőanyag,
> szerelés közben is kijut, kifolyik, de attól még nem öntjük ki az út
> szélén évente az összes autóból.

Megint a zagyvaság. Az olaj nem a levegőbe jut ki, hanem valami olyan helyre
koncentráltan, ahova nem kéne. Ez egy akkora eltérés, hogy a hasonlatod tökszar,
és végtelenül idegesítő.

> Hogyne lehetne csinálni vele. Újra fel lehet használni, ha pedig
> mégsem, akkor lehet semlegesíteni, nem egy olyan vegyület, ami a
> világ végéig megmarad abban a formában, ahogy létrehozták.

Erre ki is tértem, ha lehet semlegesíteni, és meg is teszik, akkor az egész nem
érvényes, amit írtam. Kérdés, hogy szokták-e. Nekem az a gyanúm, hogy nem
szokták, mindig valahova betöltik, aztán előbb-utóbb elszökik mind.