[Epitesz-barkacs] klima telepites

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Dec. 9., H, 11:55:48 UTC

Gábor Auth wrote:

> Tehát például szerinted nem kell az autókból sem visszagyűjteni az
> olajcsere után a leengedett fáradt olajat, ki lehet önteni akárhol,
> mert előbb-utóbb kijut a környezetbe az összes, amit valaha
> legyártottak, nemde?

Még valami:

Ott lelhető fel a hozzászólásodban a rosszindulat, hogy össze van keverve a mit
hova dolog a különféle anyagoknál.
Amit mondasz, hogy akárhol kiönteni, az kb annak felel meg, hogy a klímagázt
kiengeden a kisszobában úgy, hogy közben mindenki ott tartózkodik, hátha valaki
feldobja a talpát.

Ha a fáradtolajat a földbe vissza lehetne juttatni kb oda, ahonnan származik, az
égvilágon semmi gondot nem okozna, de nyilván a termőtalajba nem célszerű, ahogy
a klímagázt a szobába se célszerű. Vagy az elhasznált sütőolajat se az ágyneműbe
kell beleönteni ugye.

Manapság erős hiszti terjed sok fronton. Pl kukába tömöm a kerti hulladékot meg
más szemetet, van abban sokminden más is. Valaki a múltkor megállt velem
erőteljesen és indulatosan vitatkozni, hogy megölöm a gyerekeit, miért nem
szelektív zsákba gyűjtöm a kerti hulladékot...

Na most: ha szelektív zsákba gyűjtöm, és elviszik, két út lehetséges:
komposztálják és talaj lesz belőle, a másik, hogy valahol szépen lebomlik és CO2
termelődés formájában visszakerül a természetbe a szén része.

Ha kukába tömöm, akkor is két út lehetséges: eltemetik (lerakóban), akármi is
lesz belőle, jó eséllyel bent marad rettentő hosszú ideig, tán még el is
szenesedik, vagy elégetik, és visszakerül a természetbe a szén része CO2
formájában.

Nem fogta fel a hülyepicsája, hogy ez nem fosszilia, és előbb kivonta a növény a
CO2-t a levegőből, hogy ez az immár hulladék létrejöjjön, aztán ennek max egy
része vissza is jut. Közben ő meg valszeg gázzal fűt, és nekem sipákol önmagát
természettudósnak (!!) kiadva, hogy megölöm a gyerekeit!

(Arról nem is beszélve, hogy akármilyenek is ezek a hulladékgyűjtő zsákok, igen
esélyes, hogy mikroműanyagok lesznek belőlük, hacsaknem kitalálták már azt a
módit, hogy ezek is a bennük lévő cuccal együtt megfeleően komposztálódnak. Én
azért se ezt az utat követtem, mert el kéne lambadázni a zsákokért (benzin vagy
busz, de sok idő), elég borsos áron mérik, és a pici töredéke fér bele a kukához
képest, mert a kuka kemény, és hatékonyan lehet tömöríteni. Valamint a gallyakra
alkalmatlan, kiszúrja...)