[Epitesz-barkacs] Fa időjárásállóvá tétele

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2019. Júl. 9., K, 12:50:44 UTC

Sziasztok!
Zsolt!

Horváth Zsolt <hozso_001 at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. júl. 9., K,
14:07):

>   A műanyagot nem tudom hegeszteni, alakítani. A fát, fémet (a hegesztős
> témát is ezért dobtam fel) viszont kedvem szerint tudom kialakítani.

A műanyag hegesztése vagy ragasztása is téma lehet itt.

Vannak műanyagok, amelyek hegeszthetőek.
A néhány évtizeddel ezelőtti szürke színű pvc lefolyócső idomokat piros
anyaggal hegesztették.
Kb 20 évig működött egy fotolabor, ahova én szállítottam a hőmérséklet
szabályzót, és vegyszeres edényeket szürke pvc lapokból hegesztette
össze a készítő, szintén piros anyaggal. Ketten készítettük a szinesfilm
előhívó gépet a tulaj irányításával.

Aztán vannak műanyagok, amelyeket oldószerrel lehet képlékennyé tenni és
aztán összenyomni.
Az oldószer kidiffundálása után olyan mintha olyan alakúra készítették
volna a gyárban.
Nem a hegesztésnél törik, ha törik.

Azt nem tudom, hogy ilyen műanyagokhoz hogyan lehet hozzájutni.

Persze a műanyaghoz, a méret függvényében kellhet külső merevítés.

Üdv. Tibi