[Epitesz-barkacs] Mosogatótálca beépítése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Júl. 20., Szo, 19:28:44 UTC

Pataki István wrote:

> Az átfolyós melegítőt
> azért nem is hoztam szóba, mert az csak tipikusan új építésnél
> játszik, vagy olyan felújításnál, ami már inkább újjáépítés. És annyi
> problémát vet fel az engedélyeztetéstől  (ha egyáltalán lehet venni
> annyi energiát) az elkészítésig, hogy inkább hanyagoltam.

Szerintem nem igényel semmiféle engedélyeztetést. Ha van elég delej, akkor lehet
használni. Nekem van itthon egy 10kW-os, azt hittem, hogy azzal lehet fürdeni,
de nem lehet, max óriási kompromisszumok árán. A zuhanyhoz szerintem
huszonkilowatt kell, és ha valaki forróbb vízzel szeret fürdeni, tán a 30-at is
eléri az igény. Ezt kevesen tudják, lekapcsolgatják a pártíz wattos világítást,
meg kihúzogatják a 3W-os dugasztápokat, és naponta fél órát állnak a zuhany
alatt.

> A negyven fokkal csak részben értek egyet, bármennyire is szimpatikus
> lenne a "kézmeleg" víz, amit negyven fokossal el lehet intézni, ahhoz
> már jó eséllyel elég a hidegvíz is, legfeljebb kicsit tovább tart a
> dolog.

Ne már! 40 fokos vizet persze ki lehet bírni, de ha benne tartod a kezedet
sokáig, igencsak ki fog vörösödni.
Mosogatásnál nekem alapértelmezett a karos csap. Kinyit, fődzsuva le az 1-es
szivaccsal, elzár, elmos mosószeres szivaccsal, kinyit-leöblít, elzár, megy a
csepegtetőre. Evőeszközök öblítése csoportosan. Perse a melegvíz bojlerből jön.

> A szabad kifolyású vízmelegítő nekem annyira
> nemgyerebe, hogy legfeljebb csak nagy-nagy kényszerhelyzetben
> gondolkodnék el a lehetőségen.

Olyat is használtam sokat, nekem se jön be.
Viszont, ha a mosogató közelében, vagy részeként van zuhany, az nagyon hasznos
nagyobb edények elöblítésekor.
Mosogatógép ezt persze jól tudja, akinek van, sok-sok melót meg tud takarítani
vele. Valamint jó eséllyel többet tud, mint a kézi mosogatás az esetek zömében.