[Epitesz-barkacs] Felásott föld tömörítése

Horváth Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2019. Május. 13., H, 06:56:15 UTC

  Bocsi srácok, a hétvégén nagyon el voltam foglalva. Mázlim volt: pont szombaton volt lomtalanítás, úgyhogy az előző lakó mocskát hordtuk ki a lányommal a ház elé. Annyi mocsok volt, komolyan csodálom, hogy elvitték...

jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta:
>A kérdésfeltevő egyik válaszában azt írta, hogy "a nagy gödör volt vagy 1,5m mély". Ez elkerülte a figyelmemet.Tehát akármilyen lazán temették vissza, nem tud kellő mélységig lenyomni semmit. Csak ki kéne próbálni, nem elméletet gyártani.

  Úgy tűnik, HJózsinak igaza lett!

  Szerencsére olvastam a listát és a nagy pakolászás közben találtam egy pálcát a lomok között! Kb. 1 cm átmérőjű kör keresztmetszetű. Talán egy méteres lehet. Na, ezt a puszta kezemmel (tehát kesztyű nélkül), a tenyeremmel nyomva majdnem teljesen sikerült lenyomnom a gödör szélétől kicsit beljebb! (Ha jól emlékszem, a gödör széle nem volt merőleges, tehát beljebb nagyobb volt a mélysége.) Úgy hatolt bele a pálca, mint kés a vajba! (Mondjuk ez a mondás gondolom még a hűtők előtti korszakból való. Mármint szobahőmérsékletű vajra kell gondolni esetünkben. :D ) Többször is kipróbáltam, tehát nem egy véletlen helyet találtam, ahol könnyen letolható a pálca!

  Hozzáteszem, jó volt az egyik korábbi meglátás, miszerint a teteje nincs összejárkálva, simán csak be van temetve. Tehát a teteje sem tudott összetömörödni.

  A gödör kb. 1,5m x 2m. Még majd kitalálom, hogy csömöszölöm, vagy letaglózom... azaz bocsánat: "letéglázom"... :D (Bocs a hülye szóviccért.) A téglarakást ugyanis mindenképpen meg akarom mozgatni. Lehet, hogy ideiglenesen (mint az oroszok anno ;) ) a gödör fölött kap helyet.

>Már bocs, de ez baromság. Sokkal nagyobb gödröt temettem be, és tömörítettem, ráadásul akkor, amikor kerekesszékes voltam, cakk-pakk megvolt kb 3 óra alatt.Különben nem neked kéne kipróbálnod!!

  Józsi! Kb. milyen sűrűn kell egymás mellé bökdösni a pálcát?

    Üdv.: Horváth Zsolt