[Epitesz-barkacs] Beltéri ajtó cseréje saját kezűleg

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2019. Nov. 26., K, 08:28:05 UTC

Hi,

On Tue, Nov 26, 2019 at 9:23 AM Horváth Zsolt <hozso_001 at freemail.hu> wrote:

> Az OBI-ban láttam nem túl drágán beltéri ajtókat. Lehet venni hozzá tokot
> is. Mennyire egyszerű ezeket otthon, saját erőből beépíteni?

Esetleg nézz körül itt is, általában van olyan raktáron, ami kapható
OBI/Praktiker/egyéb áruházban és olcsóbb is: https://www.ajtoablakkisker.hu/

Másik kérdés, hogy a meglévő tok leszedése nélkül hogyan tudom megmondani,
> hogy mekkora méretű az ajtó helye a falon? (Vagy a tokok úgy vannak
> méretezve, hogy tutira be kellene, hogy férjen? - Nyilván ésszerű határok
> között... pl. ha a mostani ajtókeret falcmérete mondjuk 86,5 cm, akkor egy
> 90 széles ajtó új tokkal be kellene hogy férjen a helyére, gondolom én.)

Ez függ attól, hogy milyen a tok (pallótokos, gerébtokos vagy egyéb), de az
ajtók méretezése a falnyílás mínusz 1,5 centi szokott lenni, szóval egy
90x210-es ajtó általában 88,5 x 208,5 centis. Ha 86,5 centit mértél, akkor
valószínűleg egy 90x210-es ajtó bele fog férni, hacsak nem egyedi gyártású
volt az ajtó.

--
Bye,
Auth Gábor (https://iotguru.live)