[Epitesz-barkacs] Tűzifa vásárlás

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2019. Sze. 23., H, 08:12:54 UTC

Sziasztok!
Szia Zsolt!

Én szombaton kaptam kb 5 erdei köbméter akácfát.
Valójában 5 négyzetméter felületű a rakás, amiben 1 - 1,7 méter hosszúságú
a fa.
A legtöbb 1,5 méter hosszú.
Ez úgynevezett ágfa. 5 - 15 cm közötti vastagságú.
Erdész közvetítésével vettem 85 eFt + 20 eFt a fuvar.

A következő tapasztalatom van a fafajtákkal kapcsolatban:
Az akác vizesen is elég. A többi fának kell 1-2 éve száradás.
Kivéve a kőris, mert az 2 évnyi száradás után is a követezőt produkálja:
Amikor melegszik, a háncs szélén kiforr a nedv és hevesen gőzölög.
A gyertyánnak alig van hamuja.
A tölgy némi lángolás után nagyon hosszú parazsa van és viszonylag sok hamu.
Viszont teljesen elég, míg az akác nem.
Az akác egymagában elalszik, vagyis minimum 3-4 hasábot kell egyszerre
égetni.
A kőris sokáig lángol, kandallóban ahol jó nézni a lángokat, ez előny.

Kell néhány évnyi tapasztalat, hogy úgy égjen a tűz, ahogy szeretnéd, hol
lassan, hol meg gyorsan.

Üdv. Tibi

Horváth Zsolt <hozso_001 at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. szept. 20.,
P, 22:16):