[Epitesz-barkacs] PVC csatornacső hőállósága

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2020. Feb. 18., K, 11:29:01 UTC

Hi,

On Tue, Feb 18, 2020 at 9:08 AM Horváth Zsolt <hozso_001 at freemail.hu> wrote:

> A kollektorban összegyűjtött meleget át kell adni valahogyan a fűtendő
> oldalnak.

Átadja egy síkkollektorban is.

> Ezért kell megnövelni a felületeket. (Ahogy egy hőcserélőben is.) Nem az a
> felület lesz nagyobb, amit a nap ér, tehát tisztában vagyok vele, hogy a
> befogott energia nem lesz több, viszont a sikeresen befogott energia jobban
> átadódik a hideg és meleg levegő között. Tehát  nő a kollektor hatásfoka,
> mivel a hőt jobban el tudod belőle vezetni, nem szökik el vissza a szabadba.

Véleményed szerint mi lesz a rosszabbul átadott energiával a dobozon belül?
Egyáltalán mi az, hogy jobban átadódik? Régen volt már a három félév hőtan-
és áramlástan, szigorlattal zárva, de azért ilyesmin megakad a szemem.

Arról nem beszélve, hogy honnan származnak a dobozok. :D (Mivel nem nagyon
> iszok dobozos italokat, jelentős részük árokpartról származik. :D )

Vidd szelektívbe, mindenki jobban jár.

Ezt a könyvet olvasgatom:
> https://www.vatera.hu/dr-gyurcsovics-lajos-hotermeles-napsugarbol-33-2866222685.html

Nagyszerű. Mivel régi könyv, gondolom már van több ezer működő megoldás
arra, amit meg akarsz építeni, ott meg tudnád nézni, hogy ki hogyan oldotta
meg. Ha nincsenek működő megoldások, akkor elgondolkodnék azért a
helyedben, hogy mi az oka.

De tudod, nem akadékoskodok, építsd meg, ahogy gondolod, mérd le,
dokumentáld le, majd publikáld a méréseidet, hogy megéri-e, nagy
valószínűséggel nem lesz használható, de legalább elrettentő példának jó
lesz.

--
Bye,
Auth Gábor (https://iotguru.cloud)